Hoe een link van User map op Desktop plaatsen

Ik wil graag een alias plaatsen van mijn usermap op mijn bureaublad. Alleen krijg je dan automatisch zo'n pijltje linksonder in het icoon, ongeacht welk icoon je gebruikt. Is het mogelijk om dit pijltje weg te laten? :?

Nee, dat is het tekentje voor 'Shortcut' zeg maar ;)

Zover ik weet… kan dat niet weg…

Inderdaad, waarom zet je je thuismap niet in het Dock. Dan krijg je ook een handig pop-up menu als je erop klikt.

Op een PC kan dat wel met Powertoys, maar op een mac...

[quote:3ad2347f91="Maverick"]Ik wil graag een alias plaatsen van mijn usermap op mijn bureaublad. Alleen krijg je dan automatisch zo'n pijltje linksonder in het icoon, ongeacht welk icoon je gebruikt. Is het mogelijk om dit pijltje weg te laten? :?[/quote:3ad2347f91]

Man man man maak je niet zo druk het is maar een pietlullig klein pijltje…

Hey, wat bij jij nou voor een rare! Ik stel hier een vraag in de hoop antwoord te krijgen, niet om op andere gedachte gebracht te worden. Wat heeft het nu voor zin te reageren op een vraag terwijl je geen antwoord hebt?!

Het kan wel met een omweg...

Met het programma Candybar kun je systeemicoontjes veranderen. Ook het “icoon” van een alias. Vervang het pijltje in Candybar voor een blanco icoon, en voortaan heeft geen enkele alias meer een pijltje.

Ik heb even een blanco icoon gemaakt voor je…
klik hier om hem te downlaoden.

Het is de enige manier die ik zo snel weet…