Hoe een programma uit opstart items te halen?

Hoe haal ik een programma uit de opstart items. Bij systeemvoorkeuren/accounts zie ik wel een aantal programma's maar daar zit het programma dat automatisch wordt opgetart niet bij. Meer concreet: als ik mijn computer opstart wordt intego virusbarrier gestart. Hoe voorkom ik dat. Een oplossing is mogelijk om in activity monitor de daemon voor intego te stoppen, maar dat is lijkt mij geen elegante oplossing. Heeft iemand een beter idee?

Kun je in de voorkeuren van het prog zelf niet instellen of het al dan niet moet mee opstarten?

Pff dat moet je doen via de terminal ik weet niet meer precies waar, maar daar kun je je bootloads vinden, hier kun je ze handmatig allemaal uithalen.

Die programma's kun je via Systeemvoorkeuren - Accounts en dan het tabblad Opstarten verwijderen. Zo heb ik ze verwijderd en dat ging prima en daar heb ik Mail ingezet omdat ik het wel handig vind dat die opstart als ik mijn Mac aanzet. Succes.

Janny

Janny, Ik schreef al dat het programma niet bij de opstart items staat wanneer ik bij systeemvoorkeuren/accounts kijk. Dus dat helpt niet. Maar bedankt voor het meedenken!!.

Moi,

Dat staat in in de root van de harddisk, namenlijk in [b:71c72b59e8]/bibliotheek/startupitems[/b:71c72b59e8] verwijder daarin het programma.
Maak wel eerst een copie van dat programma en bewaar dat.

Is dit wat je bedoelt?

Gewe

@GeWe Ja dat bedoel ik. Ik was het even kwijt hoe het ook al weer moest. De Intego helpdesk gaf ook die oplossing maar ik wist even niet meer waar ik de startup items moest vinden. Bedankt

Nog een zéér goede tip: gooi al die rommel -virusscanners, firewalls, etc- van je Macje, je hebt er veel meer last van dan profijt (=0)!!!

kon je het niet uitzetten in het programma zelf?

Nee dat kan niet worden uitgezet in het programma zelf vreemd genoeg. Daar heb ik uiteraard het eerst naar gekeken. Misschien had ik het bij het installeren van het programma kunnen opgeven, maar toen heb ik er niet bij stil gestaan.