Hoe EJECT key andere drive uit te laten werpen?

Ik heb een iMac G4 met ingebouwde combodrive. Dat ding is echter kapot. Nu heb ik een nieuwe (externe) combo drive via FireWire aangeslote en wil middels de EJECT knop DEZE drive aansturen.

Hoe moet ik dat doen, want de oude drive blijft de voorkeur hebben van OSX…

Ja goeie vraag inderdaad!

Wil ik ook wel eens weten :smiley:

Ik denk dat de enige mogelijkheid om uit te proberen dit is: System/Bibliotheek/CoreServices/Menu Extras/EjectMenu en dit laatste dubbelklikken. Misschien pas als je eerst een CD in de lade hebt gestopt.

Ik geloof met CTRL of alt of appletje

een van die drie plus de eject button

appeltje + eject, of FN + eject, of shift ofzo, in iedergeval irritant bij de quicksilvers :P

Dat werkt i.i.g. allemaal niet op m'n iMac G4... en die "ejectmenu" zit NIET in m'n core-services :-(

Eh... daar bestaan hulpjes voor... zoek voor de lol eens bij versiontracker.com naar het woord 'eject'.

[quote:491d7522f1="ee"]Eh... daar bestaan hulpjes voor... zoek voor de lol eens bij versiontracker.com naar het woord 'eject'.[/quote:491d7522f1] Dat heb ik al gedaan. En verder dan een menu-item'pje kom ik niet. Jij wel? Dan hoor ik het graag Bovendien: OSX kan zèlf een eject symbool in de menu-balk plaatsen, dus dáár heb ik geen plugin oid voor nodig. Ik wil gewoon dat de EJECT toets op m'n toetsenbord de ANDERE dvd writer lade opent ipv die orgineel in de iMac zit.

Daar is inderdaad een toetscombinatie voor, maar die werkt alleen bij interne drives.

Is er dan een methode om OSX die externe drive te laten "zien"? Ik heb PatchBurn al gedraaid, dus alleen de finder is nog een beetje hardnekkig. Bij het EJECT icoon zie je ook niet de andere drive staan als keuzemogelijkheid :? terwijl patchburn de drive wel aangeeft als 'active'. Kan ik de standaard combodrive IN de mac niet de status 'inactive' geven?

misschien heb je [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39939&highlight=externe+brander+ejecten]hier[/url] iets aan, er staat ook een link in naar versiontracker met redelijk wat keus. Voor mij werkte het uiteindelijk niet.

sccs

Voor mij dus ook niet; het werkt alléén voor interne IDE drives, niet voor firewire drives :(

Apple Script "Eject Me!" [url]http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14780[/url]

[quote:0eb869767f="Night"]Dat werkt i.i.g. allemaal niet op m'n iMac G4... en die "ejectmenu" zit NIET in m'n core-services :-([/quote:0eb869767f] Sorry, hij zit wel in de map Menu Extras en die zit in de Core Services :oops: (ik heb het ook aangepast in mijn eerste post)

Die had ik inmiddels gevonden, maar daar staat de FireWire drive niet in het menu'tje