Hoe email berichten bewaren in een map ?

Hallo

Misschien dat iemand me kan helpen met deze vraag.
Ik heb zo’n 2000 email berichten in MAIL van 2006-2008 die ik wel wil bewaren maar die ik wil verwijderen uit het programma.
Ik wil ze zeg maar per jaar bewaren in een mapje samen met relevante documenten in datzelfde mapje. als back-up.

Hoe doe ik dat ? Als ik email berichten van inbox of sent sleep naar en mapje dan gaat dat niet goed, want email berichten met hetzelfde onderwerp worden niet als aparte berichten herkent, je krijgt dus i.p.v. 30 emails met dezelfde berichtnaam, uiteindelijk maar 1 mail in je mapje te zien…

Iemand een tip hoe dit aan te pakken. Ik werk in Leopard.

groeten,

17-02-2009

Ik heb in Mail gewoon een map 'Archief 2008' gemaakt, en -neuroot die ik ben- daarin weer 12 mappen voor elke maand en een map voor uitgaande mail gemaakt (oftewel 13 mappen per jaar). Je hand handmatig of via een regel de mail per maand naar de relevante mappen verplaatsen. Die mappen kun je ook weer archiveren, door via Control-click op de archiefmap te kiezen voor de optie 'Archiveer postbus ...'. Simpel genoeg lijkt me ...

Even het woord ‘archief’ in Mail’s help intoetsen laat een wereld voor je opengaan … nog interessanter ook dan domweg vraagjes posten. Leer je Mac kennen!

[img:29b21fb3be]http://dump.vanheukelum.net/mail_archief.png[/img:29b21fb3be]

Goed.... dan moet je wel weten dat je "archief" in de helpfunctie moet typen i.p.v. backup...;)

1-0 voor Night zou ik zeggen, soms is iets terug vinden in 'help' niet zo evident...

Archiveren ... ach ja .. je moet ook niet te veel na hoeven denken uiteraard ... stel je voor

Ik heb het wel gehad met Mail denk ik, ik wil ook bepaalde mails bewaren in afzonderlijk mappen, maar als ik bv. één email selecteer, dan maakt het programma onmiddellijk een vijftal mappen aan, met daarin telkens dezelfde email. Ben ik nu debiel of zijn ze dat bij Apple ?
Ik ga terug over naar outlook, daar is dat een fluitje van een cent...pffff

[quote]...Ben ik nu debiel...[/quote]Ja.

:wink:

ja, en waarom worden er daar dan ineens zoveel archieven aangemaakt, die je zelfs niet kan herbenoemen ?

Wat wil je dan precies doen? Een mailtje bewaren als bestand? Als ik dat nu even probeer (door een mailtje te selecteren en dan op Archief ? Bewaar als… te klikken) krijg ik gewoon één bestand met dat mailtje, meer niet — geen mappen of niks.

Of doe ik nu wat anders dan wat jij probeert?