Hoe faxen via Bluetooth mobiel?

Ik heb een Nokia 6230 en met bluetooth kan ik lekker praten met dat ding. Ook herkent Mac OSX de Nokia serial port en het Bluetooth modem in de netwerk config.

6230:
Device Services: COM 1, Voice Gateway, Audio Gateway, Client SYNCML, SIM ACCESS, OBEX Object Push, OBEX File Transfer, Dial-up networking, Nokia PC Suite

Maar nu mijn vraag: kan ik ook faxen met dat ding en zo ja hoe?

[size=10:f9709cb119]p.s. off-topic lekker weer die Windows oriented benaming voor “COM 1” en “Dial-up networking”.[/size:f9709cb119]

[quote:16686d036b="colpolyp"]Ik heb een Nokia 6230 en met bluetooth kan ik lekker praten met dat ding. Ook herkent Mac OSX de Nokia serial port en het Bluetooth modem in de netwerk config.

6230:
Device Services: COM 1, Voice Gateway, Audio Gateway, Client SYNCML, SIM ACCESS, OBEX Object Push, OBEX File Transfer, Dial-up networking, Nokia PC Suite

Maar nu mijn vraag: kan ik ook faxen met dat ding en zo ja hoe?
[/quote:16686d036b]

ik heb net eens zitten spelen met printer setup utility. Idee zou zijn dat je via bluetooth serial utility een MODEM poort opvoert. Deze word dan herkend indien je print naar het Fax… knopje.
Praktijk leert echter dat met mijn setup (6650) de verbinding acuut weer wordt verbroken.
Ik denk dat dit komt doordat de service FAX niet wordt geleverd. (als je met z-term contact maakt en je typed AT+GCAP moet er FAX bijstaan. Ook in mijn 6650 is dat niet zo. Ik denk dat je dus geen kans maakt met dit toestel. Overigens zijn er diverse nokia’s met FAX ondersteuning. Alleen heb ik die nu niet bij de hand :frowning:

Dus Ja het lijkt te kunnen, en nee niet met jou toestel.

Succes,
M10

PS. hopelijk gebruik je KPN-mobile, daar werk ik namelijk :wink:
PPS. als je een fax wilt ontvangen moet je ivm analoge faxverzenders een apart extra fax-nummer aanvragen. Dit is vrij standaard.

Aha dus het toestel moet ook fax ondersteuen. Ik dacht dat modem ook kon faxen. Nou jammer dus!

Nee ik heb geen KPN abbo :mrgreen: ik ben juist overgestapt op Vodaphone. Aangezien ik ook geen andere telefoon of internet lijnen van KPN heb, ben ik nu dus officieel geen KPN klant meer :stuck_out_tongue: