Hoe file-namen (gekopiëerd van cd) veranderen?

Hallo mensen,

Van 'n vriend (pc-gebruiker) kreeg ik 'n cdtje met mp3’s. Eenmaal naar me harde schijf gekopieerd, heb ik veel luisterplezier. Maar nou wil ik de artiest-, album-naam, en song-titels bewerken. Nou verander ik wel vaker de file-naam, en ik weet dat ik daarom op de file-naam moet klikken.
Maar met de file’s afkomstig van de CD gaat dat nu niet.

Ik klikte al op ⌘-i , en zette in ‘Eigenaar en bevoegdheden’ alles op ‘lezen en schrijven’.
Maar nee hoor. Het appltje hier blijft halsstarrig weigeren te doen wat ik wil.

Weet iemand, waar ik nog meer naar kan kijken, om de file-naam te corrigeren?

Staat ie niet gewoon op beveiligd bovenin de infobalk!

Je bedoelt in het vakje 'Algemeen'? Dat stond en staat uitgevinkd. Bij 'Eigenaar' heb ik 't slotje intussen open gezet. Maar nee, ik krijg 't niet voor elkaar.

Maar… De map met artiestnaam kan ik nu in eens wel bewerken… Maar wat betreft de 2 mappen daar in ‘CD1’, ‘CD2’ en de daarin liggende songtitels: Ik kan er op klikken wat ik wil, maar het lukt niet. :x

Als de bestanden op je HD staan in de map itunes,wat ik veronderstel,dan kan je binnen het prog itunes toch gewoon de namen veranderen?Klik op de naam en vul in als hij geselecteerd staat. Of heb ik het mis?

Inderdaad dat kan. Maar m'n doel is om m'n muziek op Soulseex te sharen. En als ik het zoals onderstaand in m'n sharelist zet, staat het toch overzichtelijk. In plaats van het ene album wel met hoodletters, 't volgende weer niet.

[quote:cb7cf56732]Pierre Henry - Fragments pour Artaud - Prismes (CD)
Pierre Henry - Futuristie
Pierre Henry - L’homme a la camera (CD)
Pierre Schaeffer - L’oeuvre Musicale (Disk 2)
Pierre Schaeffer - les incunables 1948-1950
Pierre Schaeffer & pierre henry - symphonie pour un homme seul
PROPELLER
Taj Mahal Travellers - August 1974
Taj Mahal Travellers - Les Rallizes Denudes- Oz Days Live 1973 (lp)
Taj Mahal Travellers - live july 15, 1972
Taj Mahal Travellers - Stockholm 1971 (1998, drone syndicate, 256k mp3)
v.a. Early japanese tape music

[/quote:cb7cf56732]

Natuurlijk kan ik ook 'n lijst mappen van artiesten maken, met daarin weer de albummappen. Maar 't voordeel van zoals ik zo doe, is dit: Vanuit de finder kopiëer ik de lijst, en plak die in bv 'n mailtje naar 'n vriend (die op soulseek m’n sharelist niet kan browsen). Vandaar dus.