Hoe film 26 sec inkorten?

Ik heb een FCE film van 58,5 minuten, wanneer ik deze in idvd3 breng krijg ik de melding dat mijn film 60,26 minuten is en of ik voor 90 min wil kiezen, dit wil ik niet omwille van het kwaliteitsverlies, bestaat er geen mogelijkheid om deze iets kleiner te maken zonder weer export naar final cut movie te doen en een uur te wachten eer hij dat geëxporteerd heeft ? 26 sec teveel moet toch ergens op te lossen zijn, mijn film is maar 58,5 minuten ???

Stef.

Win ik iets met het geluid van 48KHz naar 44KHz te brengen en indien ja, hoe kan dat voor mijn FCE film?

Die is al zo beknopt mogelijk gehouden, daar kan ik niet in knippen. Toch bedankt voor de tip.

Heb het voor mekaar gekregen, heb een clip weggedaan en nu kom ik er. Zou het kwaliteitsverlies van 60 naar 90 minuten merkbaar zijn, waarschijnlijk is de compressie groter maar is dit merkbaar met het menselijk oog?

Bedankt.
Stef.

Kan je niet je FCE film naar Quicktime Pro slepen en dan een klein stukje eruit zagen van de gewone film? Je zou toch wel kunnen zeggen dat je uit bijna een uur film nog wel wat weg kan knippen? Ik heb geen FCE dus misschien kon het daarmee ook al en zit ik nu dus onzin te praten. Met Quicktime Pro kan je ook de film helemaal 26 sec inkorten, alleen dan zal de film wel een stukje sneller worden afgespeeld. Waarschijnlijk niet al teveel omdat het een grote film is.

Dennis

Geen idee, ben geen prof daarin. Maar als je een Quicktime film op zijn hoogste kwaliteit bewaard weet ik niet of daar echt kwaliteit aan verloren gaat. Je hebt misschien teveel schijfruimte nodig voor deze manier, dus ik denk dat het ook veel makkelijker kan. Je kan toch ook in FCE een paar kleine stukken wegknippen?

Dennis

Met Quicktime (Pro) kan je ook kiezen om het niet te comprimeren! Als je gaat Exporteren bij Opties > Instellingen kan je kiezen welke codec je erop loslaat! Je kan dan ook voor "Geen" kiezen.

Dennis

Ik heb geen iDVD dus ik kan het niet testen, maar als je in QT 26 sec eraf knipt en je slaat het bestand op als verwijzing is het nieuwe bestand maar een paar kb. Je hebt dan ook geen kwaliteits verlies omdat ie niet opnieuw wordt ge-encode.

Of iDVD hem dan nog pakt is een tweede.

Als ik in quickTime er 26 sec zou uithalen bv in het midden van de film dan verlies ik ook 26 sec uit mijn achtergrondmuziek, dan zou bv een audiotrack springen en ik kan het geluid ook niet laten doorlopen want dan stemt het stemgeluid van de achterna komende clips niet meer overeen. Ik denk wel dat FCE dit kan, ik zou me echt eens moeten verdiepen op dit programma.

Groeten,
Stef.