Hoe film op DVD; met Toast? iDVD? of DVD SP??

Hallo,

Ik ben nog aan het zoeken. :roll:
Perfectionistisch als ik ben en gezien de tijd die ik aan de film heb besteed, wil ik deze film ook goed (zo goed mogelijk) op DVD zetten.
De film is gemaakt met FCP 4 en heeft 8 hoofdstukken. De film is 1 uur en 8 min. lang.
Mijn vraag: wat is de beste methode hiervoor, wat is de eenvoudigste methode en (of) wat geeft de beste kwaliteit??
Ik heb al een proef gemaakt (eerste keer geprobeerd) op iDVD 4, waarbij ik bij het thema de DVDspeler nogal wat “toeren hoor maken”, maar dat kan een toeval zijn van het schijfje (??).
De kwaliteit van de film is goed vind ik, maar kan misschien nog beter ??
(Bij beeldsnelheidswijzigingen zie ik overigens wel wat schokken op de DVD.)

Dank voor het antwoord.

Voor even snel een DVDtje voldoet iDVD prima bij mij. Het standaardmenu vervang ik altijd door een zelf gefabriceerde photoshop. Alleen moet je voor een programma langer dan een uur voor een mindere compressie kiezen. Met Toast heb ik mindere ervaringen de DVD speelt prima in een computer ook in een PC maar in veel DVD spelers hapert hij zeker bij snelheids veranderingen. Voor de mooiste compressie kun je het beste expirimenteren met compressor voor een DVD menu heb je dan wel weer DVD SP nodig

Succes Allard

ik heb goede ervaringen met Toast 6 (nu 6.05) en die haperingen bij snelheidswijziging heb ik nog niet gezien; mischien helpt het wel om de film vanuit FCE eerst te exporteren als Quicktime movie (high quality) en dan pas invoeren in Toast ook wel goede DVD's gebruiken

Als je menu's wil maken en de beste encodering moet je DVD studio pro 2 gebruiken. :lol: Ik heb er heel goede ervaring mee, maar best tutorial en boekje lezen voor alle settings goed te zetten