Hoe folder beveiligen met password ? (opgelost)

Hallo beste mede macers,

Ik heb een g4 die ik gebruik als file server waar al mijn huis genoten bij kunnen en bestanden op kunnen zetten (ook via internet) nu wil ik een map beveiligen met een password zodat er maar een paar mensen bij kunnen. Is dit mogelijk ? Hoe en waarmee?

ik wil dus één map beveiligen maar men moet wel van verschillende computer hier bij kunnen

b.v.d
groet Dannyr

Op jou vraag heb ik geen antwoord maar er wel een andere manier om gezamelijke en persoonlijke bestanden en mappen te verkrijgen. Maak voor iedere persoon die toegang heeft een eigen gebruiker aan met beperkte toegang. Stel voor jouzelf en enkele anderen beheerderspermissies in zodat jij wel alle mappen in kunt kijken. Dit zou dus ook een oplossing kunnen zijn. Een verder voordeel is dat via internet inloggen dan veel veiliger is dan een open systeem

Als je met OSX Server werkt is dit een fluitje van een cent.

Jouw oplossing heet sharepoints. Gratis. Het is een systeemvoorkeur waarmee je iedere map kan beveiligen. In combinatie met je accounts kan je groepen en users aanmaken. Ala macosx server!

Succes,
Marco

reuze bedank voor jullie hulp (en vooral snelle reacties)

Ik heb het advies van Petje toegepast en dit werkt perfect

[quote:128d585a10="marcovanderlaan"]Jouw oplossing heet sharepoints. Gratis. Het is een systeemvoorkeur waarmee je iedere map kan beveiligen. In combinatie met je accounts kan je groepen en users aanmaken. Ala macosx server!

Succes,
Marco[/quote:128d585a10]

Dit werkt idd nog makelijker. Absolute aanrader

[quote:b19b064abe="DannyR"][quote:b19b064abe="marcovanderlaan"]Jouw oplossing heet sharepoints. Gratis. Het is een systeemvoorkeur waarmee je iedere map kan beveiligen. In combinatie met je accounts kan je groepen en users aanmaken. Ala macosx server!

Succes,
Marco[/quote:b19b064abe]

Dit werkt idd nog makelijker. Absolute aanrader[/quote:b19b064abe]
Nou je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar dat progje Sharepoints.
Ik zal ook eens even kijken.

succes