Hoe foto's voor een slideshow te resizen?

Hallo, kan iemand mij helpen hoe ik in iPhoto sommige plaatjes het beste kan aanpassen zodat je alles compleet kunt zien wanneer je het afspeelt als een slideshow? Soms dan zie je een hoofd niet of een stukje tekst van een bord dat maar half in beeld komt... 'k heb al veel geprobeert maar het wil maar niet lukken :(

Even het "Ken-Burns effect" uitzetten doet wonderen.

Succes.

Dan moet je bij de instellingen 2 opties uit zetten:

“ken-burns”,
“vergroot/verklein om scherm te vullen”.

...of je snijd ze uit in Photoshop natuurlijk...

Uitsnijden in Photoshop zal niets uithalen, omdat iPhoto net zo lang inzoomt tot de foto's beeldvullend zijn...

Selecteer een lijst met foto's, klik linksonder op play, je ziet nu een vakje Instellingen, vink alles uit, Bewaar Instellingen, Speel af. Lost dit je probleem op?

Kan iemand me in 2 woorden (jaja, ik ben Belg ;-) ) uitleggen wat die Ken-Burns effecten eigenlijk doen ?

[quote:c7a6662e05="Rik de Belg"]Kan iemand me in 2 woorden (jaja, ik ben Belg ;-) ) uitleggen wat die Ken-Burns effecten eigenlijk doen ?[/quote:c7a6662e05] Zelfs niet in twee woorden. Zet het effect maar eens aan, en daarna eens uit. Het verschil zou je direct op moeten vallen.

heee dank allemaal voor de snelle reacties maar ik heb idd gemerkt dat ut KB effect de boosdoener is :o Maar nu heb ik nog een vraag. Kan je elke dia apart met het KB effect laten werken? Ik heb nu wel standaard het KB effect uitgezet en bij sommige slides gewoon geactiveerd maar dan nog blijft de hele slideshow als je die afspeelt een soort veredelde powerpoint presentatie met al die 'stille' beelden.En die foto's die ik met het KB effect heb aangevinkt blijven ook gewoon stil staan. Iemand een oplossing daarvoor? Of is het niet anders.