Hoe ga ik een folder maken?

Op dit moment kan ik aardig overweg met de meeste programma's uit de Creative Suite 2 van Adobe. Als ik een folder zou willen ontwerpen, zou dit me ook lukken, denk ik.

Voor school kreeg ik laatst de opdracht een folder te ontwerpen. Dat is voor mij geen probleem. Ik wil een A4’tje in drieën delen, en dan dubbelzijdig bedrukken, en dan vouwen. Correct me if i’m wrong, maar ik geloof dat dat ‘drieluik’ heet. Maar wil ik het professioneel laten lijken, zal ik het moeten drukken, in plaats van het uit te printen. Ik heb totaal geen verstand van verschillende druktechnieken, ik ben er nog nooit mee in aanraking geweest.

Er is budget voor, maar waarschijnlijk niet heel veel.

Mijn eerste vraag:

• is het uberhaubt mogelijk een folder te laten drukken met een oplage van hoogstens 10 stuks?

Mijn tweede vraag:

• in welk formaat kan ik zoiets het beste doen? pak ik Indesign, en maak ik een PDF? gebruik ik photoshop? illustrator misschien?

Mijn derde vraag:

• waar moet ik op letten qua kleuren? tot nu toe heb ik alleen fictieve ontwerpen gemaakt (zie mijn site). ik kon dus gewoon standaard kleuren gebruiken, en heb nergens op gelet. maar wanneer ik iets wil drukken schijn ik wel op kleuren te moeten letten.

Met een oplage van 10 stuks zal het vele malen goed koper zijn om het ergens profesioneel uit te laten printen inplaats van een drukkerij te benaderen.

[quote:9df9127755]Mijn eerste vraag: - is het uberhaubt mogelijk een folder te laten drukken met een oplage van hoogstens 10 stuks?[/quote:9df9127755] als je genoeg geld hebt wel :P maar ik denk dat je beter kan laten printen op een kleuren laser printer, of zelf printen, je hebt er al 1 van minolta van 200 euri bij correct.(vandaag gezien in de metro) kan je niet een linkje plaatsen naar je plaatje?