Hoe goed is E-tech vs Netgear? (wireless)

Thuis werken wij met een kabelmodem die via een UTP-kabel verbonden wordt met de PC. Nu heb ik onlangs een iBook gekocht en deze wil ik via wireless koppelen aan het netwerk. Ik had hiervoor de E-Tech Wireless 54Mbps ADSL Router + 4-Ports Switch WGRT04 op het oog, zodat ik de PC gewoon via UTP kan blijven verbinden en dat ik via mijn iBook draadloos op het net kan.

Klopt dit dat ik dit toetstel voor dit doel kan gebruiken? Dus de UTP kabel die uit de modem komt in deze draadloze router, dan een UTP kabel uit de router naar de PC en de iBook draadloos. Dan zou ik gedeeld op het internet moeten kunnen?

En hoe goed zijn die E-tech’s? Ik kijk vooral naar de prijs, uiteraard, maar wat mij opviel is dat je bij deze toestellen 5 jaar garantie krijgt. Dit is uiteraard opvallend, maar heeft iemand ervaring met E-techof met dit specifiek toestel? Hoe vind je de prestaties/eenvoud/kwaliteit?

Alvast bedankt!

[i:85cd278704]Edit: titel aangepast om nieuwe vraag, die lager staat, duidelijk weer te geven.[/i:85cd278704]

van etech zelf weet ik niets maar inderdaad je moet gewoon de modem kabel op je WAN poort van je router aansluiten en je PC op een andere poort. Verder ook soort connectie instellen in router menu en wat security settings voor wired en wireless netwerk en klaar is kees gedeelde internetverbinding is een feit.

ik heb er 1tje een tijdje gehad en opzich werkte het prima... maar, de instellingen verander en maak je via een webbrowser (zoals zovele routers) en die e-techs werken niet goed met safari. met firefox kwam ik een stuk verder, maar de beveiliging van het wireless gedeelte mocht in nog steeds niet aanpassen... dus toen maar ingeruild voor een linksys, 2x zo duur, maar wel een volledig compatible met apple

Ik heb een gedraade E-Tech ADSL router gehad, na 13 maanden stopte deze met werken, geen leven meer in te krijgen. Nog aanspraak gemaakt op garantie, maar daar werd niet thuis gegeven. Ik heb ze beloofd om voortaan anti-reclame te maken. Dus bij deze.

Ik werk al een aantal jaar bij een ISP, onder andere bij zakelijke klanten problemen oplossen. Vaak willen die voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en kopen dan een E-tech, Sweex of Trust en verwachten dan probleemloos altijd online te zijn.

Helaas is de kwaliteit van de apparaten niet goed, ze raken de sync kwijt, rebooten veel te vaak. lopen softwarematig vast enz.

Koop een echt merk b.v. Draytek, Linksys, ZyXel of Tomson/Alcatel. Het voordeel is dat deze merken goedgekeurd zijn op de netwerken van de lijnproviders, stabiele firmware hebben en veel minder uitvallen. Ook is er veel ondersteuning te vinden op fora.

Voor zakeljik gebruik zijn o.a. Netopia en Cisco erg goed en nog een paar merken meer die specifiek voor deze markt zijn.

Ik heb zelf een WGRT04 met een ibook wireless eraan verbonden en een win xp machine via de switch, werkt prima (ook met de airport express) Het is waarschijnlijk wel zo dat je de firmware moet updaten, vaak zo uit de winkel is de firmware van die e-tech spullen nogal brak. Maar na de update heeft het appartaat als een zonnetje gedraaid. De verbinding ervaar ik zelfs beter als linksys die ik ervoor gehad heb. Wat ik verder wel prettig vind van de e-tech is dat deze lekker compact en eenvoudig is. @reneo: Ik heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met safari en e-tech...

Heb zelf ook zo'n wireless router, maar ben niet echt tevreden. Hij valt telkens gewoon "weg" zodat je een reset moet doen, heel vaag allemaal. Ben eens terug naar de winkel geweest, die zij dat het een bekend probleem was en had hem opgestuurd, nu heb ik hem terug, maar nogsteeds dezelfde problemen. Binnenkort toch maar een wat duurdere linksys kopen..

Geen wireless maar wel een router van E-tech (icm. Airport Express) bij mij thuis........werkt al 3 jaar probleemloos. Prima te conigureren en snelle doorvoer.

Ik zit dus al 3 jaar voor een dubbeltje op de eerste rang! Zo heb ik een collega die een Sweex heeft voor weinig, en die is daar weer helemaal tevreden over. Goedkoop is soms duurkoop in dit geval!

Lastig he, al die verschillende verhalen!

Hier nou 1,5 jaar een E-Tech routertje staan. Met Wireless...

Eigenlijk geen problemen, alleen is ie soms na modem reset (dus niet router reset) de weg kwijt…

Wordt inderdaaqd lastig om uit deze reacties een goede conclusie te halen. :)

Nu, ik denk dat ik er toch maar geen koop, want 1 op de 2 mensen met problemen is me net iets teveel. Wat vinden jullie van de Netgear WGR614 Wireless Router 54Mbps + 4-Ports switch, iemand daar ervaring mee?

Van dit ding heb ik wel reviews gevonden en naast een aantal tekortkomingen (waar ik mee kan lezen) schijnt dit ding uitstekend te presteren. Dus vertel gerust jou mening. :slight_smile:

Die netgear kwam in een test van macwelt als beste uit de bus. Goede compatibiliteit met airport en grootste bereik.

Hans