Hoe Grep gebruiken in InDesign?

Hoi,

Ik ga binnenkort starten aan een opdracht waarin ik grote hoeveelheden tekst moet opmaken. Gaat om zo'n 600 pagina's per opdracht. Tekst is gecodeerd in Word en loopt redelijk goed binnen in InDesign (CS3). Maar er zijn een aantal handelingen die ik handmatig moet aanpassen. Omdat het om veel tekst gaat vraag ik me af of de Grep functie me hierbij kan helpen. Grep gebruik ik soms voor eenvoudige dingen, maar het lukt me niet om het volgende op te lossen:

- voor en na koppen (deze hebben een alineastijl) wil ik de enter verwijderen
- bepaald koppen (deze hebben een alineastijl) beginnen met een cijfer. Na dit cijfer wil ik automatisch een tab toevoegen
- ook komt het regelmatig voor dat er hinderlijke spaties in deze cijfers staan. Kunnen deze automatisch verwijdert worden? (cijfers in koppen met alineastijl)
- is het mogelijk om tabellen automatisch een tabelstijl toe te kennen (tabelstijl is gedefinieerd)

Zijn er Grep-profs die hiervoor een oplossing hebben? Alvast bedankt.

Dit gaat met GREP-stijlen niet werken. Met GREP-stijlen kun je delen van tekst makkelijk in een tekststijl omzetten, maar je kunt het niet vervangen. Je kunt een deel filteren bij de importopties voor tekst, maar ik raad je aan om wat (geautomatiseerd) voorwerk te doen in Word.

Waar je ook over kunt denken ik het gebruik van ingebedde stijlen. Ideaal voor bijvoorbeeld tabellen.

Onderstaande tekst is een fragment voor de Salsa.nl Uitgaansagenda die ik elke maand opmaak. Daarin gebruik ik zowel GREP- als ingebedde stijlen. Ik krijg Excel-bestanden aangeleverd en Word doet de rest.

<ASCII-MAC>
<pstyle:DKOP>DONDERDAG 1 JULI
<pstyle:DPLAATS>Amsterdam
<pstyle:D> CAFE ZINK Montuno Madness met DJ Willy, DJ Rose en DJ Guy A<0x200A>21.00<0x00A0>uur E<0x200A>gratis
<pstyle:D> OOSTERPARK Keti Koti Festival met live Maikal X, Rootsriders en Q-Sign A<0x200A>12.00<0x00A0>uur E<0x200A>gratis