Hoe haal je je foto's weer van een iPhoto CD af?

Ik heb een iPhoto album CD gebrand verleden jaar, en alle foto's van de computer afgehaald. Nu heb ik wat foto's nodig van die CD. Als ik de CD laad, komt die netjes met albums in iPhoto te staan.

Maar eraf slepen naar mijn buroblad lukt niet.
Hoe doe je dit dan wel zonder op de CD zelf door die vreemde mappenstructuur te browsen tot je de juiste foto vind?

Moet je ze niet naar je iphoto bibliotheek slepen?

Inderdaad, dat werkt wel.

Toch niet erg handig vind ik. Als je uit meerdere albums gaat selecteren, krijg je een hoop nieuwe fotorolletjes. Ik zou ze liever gewoon in een mapje op m’n buroblad zetten, daar wil ik ze gaan verwerken, niet in iPhoto. Zo gaat het ook wel, maar da’s dan wel 3 acties doen voor hetzelde: kopieëren naar bibliotheek, kopieëren naar map op buroblad en vervolgens wissen in iPhoto. Omslachtig toch?

[quote:e5c0799b09="mbaert"]Omslachtig toch?[/quote:e5c0799b09] Waarom nou die foto's van de harde schijf weggehaald? Ben je je er wel van bewust dat cd's – afhankelijk van de kwaliteit – soms al na twee jaar de geest geven? Poef, weg foto's. En dan heb ik het er nog niet eens over dat je foto's straks over een x-aantal cd's verspreid zijn. Inderdaad: omslachtig!

:slight_smile:

[quote:7a1e5ad24a="Esquare"][quote:7a1e5ad24a="mbaert"]Omslachtig toch?[/quote:7a1e5ad24a] Waarom nou die foto's van de harde schijf weggehaald? [/quote:7a1e5ad24a]

2 redenen:

1 ruimtegebrek
2 erg trage iPhoto met meer dan 9000 foto’s

[quote:7e932f33ff="mbaert"]1 ruimtegebrek 2 erg trage iPhoto met meer dan 9000 foto's[/quote:7e932f33ff] Dan heb ik twee tips: 1. Koop grotere harde schijf. 2. Koop iPhoto 6.

Beide problemen opgelost. :slight_smile:

Akkoord. Een harde schijf heb ik inmiddels en daar staat best wel al wat op, maar ook die kan zo maar stuk gaan. Sta je mooi met geen backup... Of moet je er dan maar gelijk een stuk of wat kopen, want je weet maar nooit. Ergens houdt het een keer op natuurlijk. Ik zet alles 1 x als iPhotoalbum op CD en 1x in gewone mapjes (handig voor DVD speler die dat ook kan afspelen).

iPhoto 6 dan zoveel sneller met veel foto’s?

[quote:262ce5997c="mbaert"]iPhoto 6 dan zoveel sneller met veel foto's?[/quote:262ce5997c] Zonder overdrijven: een wereld van verschil, al kom ik lang niet aan de 9000 foto's. En wat die cd's en dvd's betreft: als tijdelijk of extra backup-medium gebruik ik ze ook wel. Maar je moet ze echt nooit als enige opslagmedium gebruiken. (Bij mij wordt alles regelmatig naar een externe harde schijf gedupliceerd.)