Hoe het beste een kopie te maken voor het creëren van een Fusiondrive?

Op dit moment heb ik in mijn iMac 27 2010 een SSD als programma schijf en een 1Tb HDD waar de usermaps op staan.
Ik denk er over een Fusiondrive te maken van beide schijven. Ik zal dan eerst een goede back-up moeten maken van beide schijven omdat de gegevens verloren gaan tijdens de “fusie”.
Ik maak normaal een back-up met Timemachine, maar ik ben er al eerder achter gekomen dat als je van af een Timemachine back-up de gegevens terug wilt zetten, hij alleen de programma gegevens ziet die op de SSD staan en niet de User mappen die op de normale Hdd staan. Dit was mijn ervaring toen ik de gegevens van mijn oude Macbook met SSD en HDD terug wilde zetten op mijn nieuwe Macbook met maar 1 schijf aan boord.
Welk programma kan ik het best gebruiken voor een backup/kopie?

CarbonCopyCloner of SuperDuper?

Met Superduper kan ik 1 volume per keer kopiëren.Als ik nu eerst de SSD naar de Macintosh HD ( de "normale"HDD) kopieer. en dan de MacintoshHD naar een Externe HD, kan ik dan, na de fusie, die externe HD weer terug kopiëren naar de Fusion drive?
Ik neem aan dat ik dan eerst Mountain Lion moet installeren op de Fusiondrive.

CCC en SD maken complete kopieën. Je kunt dus later alles terugzetten als je van beide schijven een backup hebt gemaakt.