Hoe Ibook aan extern scherm hangen en toch dichtklappen.

je kan een ibook niet aan een scherm hangen en hem dichtklappen zoals bij de powerbook. hoe kan ik dat wél doen ? Is er een programma hier voor ?

Op http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html kun je de Screen Spanning Doctor downloaden. Die zorgt ervoor dat je twee onafhankelijke beeldschermen kunt gebruiken op o.a. je ibook. Als bonus heb je dan ook de mogelijkheid om je ibook met gesloten klep te gebruiken. Dit werkt niet op alle ibooks. Let er ook op dat je ibook te heet kan worden in gesloten toestand.

Op de nieuwste 12" ibookjes zou het toch moeten lukken ? (kmoet het nog aankopen)

En als je een powerbook 12" heel de tijd zou dichtklappen , zou die dan niet te heet kunnen worden ?

De ibook zou er misschien slechter tegenkunnen omdat apple het standaard blokkeert,en het bij de powerbook standaard wel kan,maar ik denk dat het eigenlijk onzin is en het wel gewoon perfect zal werken.De ScreenSpanninghack werkt op de nieuwste ibooks,met zekerheid,ja....dit in tegenstelling tot de felle kleuren-ibooks en de 500 en 600 mhz ibooks

Normaal werkt het zo: - scherm aansluiten en een toetsenbord en muis - de adapter moet aangesloten zijn - genieten

:wink:

Mijn Tibook is zelfs koeler met gesloten scherm, waarschijnlijk omdat de beeldkaart
minder heet wordt (moet het eigen scherm niet aansturen, waardoor dit ook niet warm
wordt?)

@ Neo_pico: wil je er op werken met een dichte klep, of wil je hem kunnen sluiten na gebruik zodat scherm in sluimerstand gaat?

De laptops voeren hun warmte af via het toetsenbord. Een beetje ongebruikelijk om die koeling af te willen sluiten. :?

Ik wil hem dichtgeklapt kunnen gebruiken zodat de powerbook enkel dient om als 'bak' te kunnen gebruiken. Als ik dan weg moet koppel ik alles af en neem hem mee.