Hoe iBook wit houden?

Ik heb nu ongeveer een half jaar een iBook G4 en het kunststof gedeelte begint al grijs te zien door 'vuil'. Vooral waar de handpalmen rusten en onder de meestgebruikte toetsen (pijltjes, appeltje, control) zijn er lelijke plekken. Ik was iedere keer m'n handen voor ik achter m'n iBook ga zitten, maar door de warmte krijg ik na verloop van tijd toch zweethanden. :)

Heeft er hier iemand een oplossing, ervaring, tips,… voor. Ik heb wat gegoogled en vond dan oa oplossingen als ‘het vuil weg gummen’, maar dit lijkt me niet zo’n goed idee. Ik heb het ook al nagevraagd bij de plaatselijke Apple-dealer en die wist er ook geen oplossing/middel voor.

Heb hier ook gezocht maar de vorige threads hierover gingen na verloop van tijd richting lounge-praat, dus… :stuck_out_tongue:

Misschien is het wat om een extern toetsenbord daarvoor aan te schaffen, als je toch heel vaak lang achter de iBook zit is dat ook een beter oplossing lijkt mij.

Ik heb ook een iBook en als ik er langer aan moet zitten, dan koppel ik mijn Wacom Tabletje en mijn extended toestenbord van mijn vorige G4 er gewoon achter. Je zult zien dat het heel prettig werkt, maar ja als je onderweg zit is het natuurlijk niet handig…

:mrgreen:

Maar als je thuis aan de keukentafel gaat zitten kan het perfect :lol:

Succes!

Tja, klinkt misschien heel afgezaagd, maar 'niet roken', dat scheelt een boel. :D

Ik rook niet... :lol:

Een extra toetsenbord heb ik ook al aan zitten denken, maar dan zou ik hem nog graag terug proper willen hebben.

Ik leg altijd een doekje op mijn toetsenbord om indruk van de toetsen op mijn scherm te vermijden (in mijn geval welliswaar op een TiBook, maar ik vermoed dat dat op een iBook ook kan helpen om het vuil te absorberen... trouwens een vochtig brillendoekje kan in principe ook geen kwaad om je toetsen te kuisen als je toestel even uitstaat.

gewoon, doekje met een beetje afwasmiddel. Evt kun je het toetsenbord er uithalen voor een echt grondige schoonmaakactie. grtz bart

Vochtige doekjes van de aldi zijn prima om toetsenbord en Pb of Ib proper te houden.

[quote:d79c05d062="digitalguru"]Vochtige doekjes van de aldi zijn prima om toetsenbord en Pb of Ib proper te houden.[/quote:d79c05d062]

Aldi,HEma,AH etc… maar ik zou voor zacht toiletpapier gaan met wat Glassex… :lol:

Dit topic is bij deze verplaatst naar Hardware.