Hoe Imac G3 updaten naar systeem X??

Beste MacOSX lezers mijn broertje heeft een Imac II ,266 mhz gekregen. En wilt die graag updaten zodat deze systeem X kan draaien. Er zit nu systeem 8.1 op. Wanneer hij systeem 9.0 erop wilt zetten dan krijgt hij de mededeling dat de firmware ge-updated moet worden. Maar dit lukt maar niet ,want de firmwareupdate van systeem 9.0 kan niet updaten. Mijn vraag aan jullie is of het systeem een reeks moet updaten (dus 8.1 ,8.5 ,8.6 ,9.0,en dan X?) Kan je het tegelijk al updaten naar X? Wat raden jullie me aan? Bij voorbaat hartelijk dank voor al jullie reacties. Groeten van Sjaak

Je kan gewoon mac osx kopen. Het zou wel heel raar zijn als je eerst 8.5,8.6 en 9 zou moeten updaten.

Let op firmware udate is noodzakelijk. Imac kan echt KAPOT gaan als je dit niet doet. Als je even zoekt in het forum, er zijn wel wat tips en links te vinden. Ook wel op de apple site volgens mij.

behalve het feit dat 266MHz nogal aan de trage kant is (maar dat is een eigen keuze) moet je de firmware update wel zeker doen. Zeker naar OSX

Op mijn oude imac zit ook OS X 10.1 veel hoger kun je niet gaan zeg ik al wel !!! :(

[quote:d200cd4cd6="MacThijn"]Op mijn oude imac zit ook OS X 10.1 veel hoger kun je niet gaan zeg ik al wel !!! :([/quote:d200cd4cd6]

Dat valt nog wel mee hoor, ik heb ook nog een oude iMac 266Mhz en daar draai ik zonder problemen Mac OS X Server 10.3 :lol:

Zit er wel genoeg werkgeheugen in? Minimaal 256 MB, liefst 512 MB.

Even goed het forum doorzoeken. Dit onderwerp is al vaak aan de orde geweest. Lekker klusje wel, ik ben er een flinke tijd mee bezig geweest vanaf 8.6. Alleen al het opzoeken van alle tussenliggende OS-sen.

[quote:7578d48a5e="MacThijn"]Op mijn oude imac zit ook OS X 10.1 veel hoger kun je niet gaan zeg ik al wel !!! :([/quote:7578d48a5e]

???

Sorry voor deze off topic :?

Niks offtopic aan..

Hij waarschuwt alleen dat het boven 10.1 niet sneller van wordt…

Is overigens niet helemaal waar.
10.3 draait OOK op langzamere iMacs sneller dan 10.1 en 10.2.
Geheugen is overigens wel een must…

Het firmware probleem is een lastige inderdaad.
Dit zul je toch echt vanuit minimaal ??? 9.1 moeten doen anders wil het niet.
Geen kennis in de buurt waar je even een OS 9 CD kan lenen?

[quote:6b1416a32a]Op mijn oude imac zit ook OS X 10.1 veel hoger kun je niet gaan zeg ik al wel !!! [/quote:6b1416a32a]

heb een imac 233 rev b. 192 mb ram met panther draait perfect… (10.3.6)