Hoe in i-photo foto toevoegen aan bestaande .mac homepage?

Vanuit i-photo heb ik een album gepubliceerd via de knop Homepage. Nu wil ik een nieuw fototje toevoegen aan deze site en dat lukt me niet... In het betreffende album druk ik opnieuw op homepage en dan kan je kiezen voor Publiceer, Vervang of Bewerk homepage. Kies ik voor dat laatste, ik wil ten slotte een foto toevoegen, dan kom ik op de standaard Edit pagina en daar zie ik geen mogelijkheid een foto toe te voegen. Iemand?

Jake

Oeps, heb je alleen nog maar de foto waar het om draaid? Of ook nog de foto's die al op de site stonden... :P

Misschien heb je aan het volgende wat:

Eigenlijk werkt de update van een site met iPhoto zo:

1. maak een mapje in iPhoto aan met foto’s die je wilt publiceren op je .Mac homepage.
  2. sorteer je foto’s in dat mapje alvast in de volgorde waarin je ze wilt zien op je homepage
  3. publiceer dat mapje vervolgens vanuit iPhoto met de homepageknop
    So far so good. Als het goed is heb je zo gewerkt.

Wil je nu een foto toevoegen dan doe je hetvolgende:

1. voeg die foto toe aan je mapje dat je in iPhoto had aangemaakt en op je homepage hebt gepubliceerd.
  2. selecteer het mapje met alle foto’s die daarin staan en druk op publiceren
  3. Homepage vindt dan automatisch de eerder gepubliceerde homepage
  4. druk op vervang…
  5. iPhoto overschrijft dan de homepage helemaal met de bestaande foto’s en voegt de nieuwe eraan toe.

Wat zijn de voordelen van die werkwijze?

1. je bezoekersteller wordt niet gereset en telt gewoon verder
  2. je links met eventuele gerelateerde ‘site menu’s’ blijven bestaan.

Wellicht heb je er wat aan 8)

Succes
Douwe-Jan

Dank voor je uitleg. Alleen zijn dan niet alle bestandsnamen weer vervangen door "2313.jpg" ipv bv "Mooi doelpunt"?

Jakes

Je hebt pech, hij vervangt inderdaad alles... :oops: en je zult dus alle bestandnamen opnieuw moeten vervangen door 'mooi doelpunt' of 'perfecte sliding' ...

Zou overigens wel een goede tip zijn voor de makers van .Mac Homepage…