Hoe installeer ik software vanaf een cd-rom?

:apple: Hallo, Ik heb office op een cd staan, maar kan hem niet installeren. Slepen naar bureaublad kan wel maar dan werkt het niet en in applicatie folder zetten lukt ook niet. Wat doe ik fout? Wie kan mij nog meer tips geven omtrent het hele installatie verhaal? Heb os X en een wat oudere imac.

zafira :finderoud:

op de cd (de officiele?) staat de installer, die moet je dus openen en die zet office op de goede plek zie ook hier: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=38905]klik[/url]

Maar het verslepen van de map zou ook gewoon moeten werken, dus dat snap ik niet...

dat is waar maar mischien staat er een of andere beveiliging op de cd :?

bedankt voor jullie reactie :apple:

Media player had inderdaad een installer maar bij words en powerpoint kan ik 'nog’geen installer vinden.waar zit deze verstopt?
zafira :apple:

Dubbelklik eens op het programmasymbool...

hoi :apple: dat heb ik geprobeerd. Ook onderin op de taakbalk.Maar dan krijg ik een foutmelding. Vanaf de cdrom is Words e.d. wel te bereiken én uit te voeren. liever had ik het op de harde schijf.

zafira :finderoud:

Taakbalk? Zeg, dit is toch geen Windowsvraag he? Een officiële Office CD komt met een kant-en-klare 'basismap' die je naar je HD moet slepen én met een installatieprogramma. Misschien heb je niet de juiste rechten in OSX om zaken te installeren :?

Weet je wel zeker dat je Office voor Mac hebt? Of probeer je gewoon een Windows-versie op je Mac te installeren?

En waarom heeft iedereen het tegenwoordig over Words terwijl het programma al sinds het begin Word heet?