Hoe interne fout in Schijfhulp oplossen?

Ik kreeg vorige week een probleem met iTunes - die werkte de foto's op mijn (nieuwste model 60 Gb) iPod niet meer bij. Ik kreeg toen op dit forum de raad om met het Schijfhulpprogramma eventuele fouten op te lossen - omdat de fout waarschijnlijk in de computer zit en niet in de iPod. MAAR......nadat Schijfhulp even bezig is, staat er: "Schijfhulpprogramma - interne fout - de verbinding tussen Schijfhulpprogramma en de Disk Management Tool is verbroken. Schijfhulpprogramma kan niet verder gaan. Stop Schijfhulpprogramma en start het programma opnieuw op". Dat heb ik gedaan, maar dat helpt niet! Wat nu? Ik ben niet technisch, dus weet niet wat ik nu kan doen.

Ook wil mijn Nikon D70 camera geen foto’s meer binnenladen (de camera wordt bij aansluiting op mijn iMac G5 niet gevonden door iPhoto, zoals normaal automatisch gebeurt, wordt ook niet zichtbaar op het scherm en tot overmaat van ramp geeft de camera aan dat de kaart onbruikbaar is en laat de foto’s ook niet meer zien. Of dit ermee te maken heeft weet ik niet? Ik had “foto’s op camera wissen na downloaden” aangevinkt", maar er is niets gedownload. WAT NU???

Ga naar: Library>Receipts en verwijder alle iTunes .pkg files [b:20d9918f93]BEHALVE[/b:20d9918f93] de iTunesX.pkg en deiTunesPhoneDriver.pkg en draai dan nogmaals Disk Utility . . .

waar vind ik library receipts? ik vind het niet in het zoekprogramma. Of moet ik zoeken onder een Nederlandse naam?

Ik heb 't gevonden - het zijn er maar twee. Ik ha het proberen.

Intussen is het voltooien van het Schijfhulpprogramma gelukt! Bedankt voor de tip. Nu kijken of de rest ook lukt!!

Ik heb met schijfhulp alle bevoegdheden gecontroleerd, maar het probleem met iTunes (het bijwerken van de foto's lukt niet meer - ik kan ook de verschillende mogelijkheden bij foto's - zoals "alleen geselecteerde mapen bijwerken" niet meer aanklikken. Het komt niet actual. Ik weet niet hoe ik dat kan herstellen.

MacAanZee: werk je op 10.3.9? Zo ja, dan is het een inmiddels deels bekend probleem. Zit je op 10.4 dan lijkt het me een uitbreiding van dat probleem. Link: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=67972&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=]probleem schijfhulpprogramma[/url]

Ik zit inderdaad op 10.3.9 en ga dus je info bekijken. Het vreemde is dat ik mijn iPod al minstens twee maanden heb, maar dit probleem nog maar twee weken optreedt! Eerst ging alles dus prima

Intussen heb ik het probleem van het Schijfhulpprogramma opgelost (zie tip Levski hierboven), maar mijn probleem met iTunes blijft!!! Ik heb intussen daarover een nieuw draadje gestart, omdat het blijkbaar niet met schijfhulp opgelost kan worden.

Ik denk dat je idd 'toevallig' twee verschillende problemen hebt (had). Het Schijfhulpprogramma-probleem is op OS 10.3.9 ontstaan na de laatste iTunes update geloof ik. Ondertussen zie ik het andere draadje dat je iPod/iTunes-zorgen ook al minder worden :)