hoe internet 'installeren' ?

hoe krijg ik verbinding tot het internet ? waar en hoe moet ik dit alles instelle. ik ben op dit vlak een beginner dus kan het met screenshots ?

dat hangt ervan af, ga je met een inbel lijn op het internet of ADSL of kabel?

adsl telenet.

of kunnen de mensen van telenet dat komen doen ? of kunnen ze dat enkel met een windows ?

Hoe heb je dan deze bericht ingezonden?

Maar goed, als je gegevens van je provider gekregen hebt (dat moet haast wel) dan kun je deze instellen op systeemvoorkeuren/netwerk

wij gaan verhuizen binnenkort dus moet ik alles zelf instellen op een nieuwe mac.

Gewoon via DHCP instellen, meestal gaat het al gewoon goed als je hem op automatisch instelt...

[img:09b7ccbd18]http://www.desolated.nl/images/screenshot.gif[/img:09b7ccbd18]

[quote:cf81a3a815="Neo_Piko"]adsl telenet.[/quote:cf81a3a815]

Ter informatie: het is of ADSL (Belgacom, Scarlet, Tiscali,…) of het is Kabel (Telenet)

Maar dit terzijde… :wink:

Oja...nog 1 ding: de meeste instellingen zitten hem in de router of het modem, daar moet je een bepaalde file voor uploaden... zoals eerder gezegd.. als je mac op automatisch staat is het veelal al goed....

idd adsl Telenet bestaat niet, ja hebt adsl : telefoonlijn kabel (telenet) : tvkabel Voor telenet is het zeer simpel, zet de mac aan, sluit de UTP kabel aan, en voila en als er op komt "geen geldig IP-adres" bij systeemvoorkeuren, zet de mac uit. wacht 1 uurke doe hetzelfde opnieuw mac aan, utp kabel in, en ge hebt internet, en voor later, gewoon mac aan, ziezo

(het kan zijn dat je een uurke moete wachten omdat de DHCP, die u een IP-adres geeft, per verschillende mac adres op 1 router voor beveiliging u een uurke laat wachten)

lukt het?
Stel wel in “ip van DHCP” .