hoe IP-adressen afschermen?

hoe moet je handelen om te voorkomen dat je IP-adres te grabbel komt te liggen?

je kan een proxy nemen dan gaat je ip eerst nog langs een andere server waar je ip gespooft wordt waardoor iedereen een ander ip ziet, 1 probleem: je internet connectie wordt nog slomer dan dikke stront door een trechter. denk eraan dat als je op een forum of in een gastenboek schrijft de beheerder (oid) je ip ziet. en als je via msn ofzo een bestand stuurt of ontvangt kunnen de wat slimmere pc/mac gebruikers ook je ip checken door een regel in dos te typen die alle in en uigaande connecties laat zien

als ik het goed begrijp is alleen een tussenstation in de vorm van een andere server een mogelijkheid. Zonder, dus gewoon in mijn huidige situatie, geen alternatieven?

Situatie:
iBook met airportkaart en iMac via switch verbonden met airport (snow) + PPC5500 via ethernet, alles toegang tot internet via ADSL
iBook+iMac onder 10.2.6, PPC onder 8.6.

Met een goed systeem kan je als webmaster ookal zit iemand via een proxy het IP-adres achterhalen (en opslaan...).

[quote:1000d27bfd="mike"]als ik het goed begrijp is alleen een tussenstation in de vorm van een andere server een mogelijkheid. Zonder, dus gewoon in mijn huidige situatie, geen alternatieven?[/quote:1000d27bfd]

Klopt, een IP adres is vrijwel waterdicht. Gelukkig maar. Enige mogelijkheid is inderdaad via een proxy.

Het is zelfs mogelijk om een geNAT adres te achterhalen :) IP is nooit veilig, nooit en te nimmer. En als jij moeite gaat doen om het te verstoppen heb je grotere kans dat je de aandacht trekt. Waarom zou je het eigenlijk willen?

[quote:8bec1f6370="Thijs"]Waarom zou je het eigenlijk willen?[/quote:8bec1f6370]

Misschien hierom?

[quote:8bec1f6370=“www.rtlz.nl”]De stichting Brein gaat vanaf komend najaar de illegale muziek- en filmuitwisseling via het internet keihard aanpakken.

[b:8bec1f6370]Kazaa[/b:8bec1f6370]
Gebruikers kunnen rekenen op fikse boetes. Het gaat om computerprogramma’s als Kazaa en Limewire, die via internet gratis gedownload kunnen worden. Via het programma kunnen gebruikers gratis muziek, films en software uitwisselen.

[b:8bec1f6370]Identiteit[/b:8bec1f6370]
Brein wil op internet het IP-nummer van ‘grootverbruikers’ achterhalen. Met dat nummer wil Brein bij de internetprovider hun identiteitsgegevens achterhalen, zo nodig via de rechter. Zij kunnen rekenen op boetes die volgens de auteursrechtenorganisatie oplopen tot tienduizenden euro’s.

[b:8bec1f6370]Instellingen[/b:8bec1f6370]
De stichting richt zich eigenlijk alleen op aanbieders, niet op de mensen die bestanden downloaden. Maar veel mensen die muziek of films naar hun computer halen, bieden ze ook automatisch aan. Om dat te voorkomen, moet men zelf iets veranderen in de instellingen van het programma.

[b:8bec1f6370]Middelvinger[/b:8bec1f6370]
De stichting verwacht niet dat ze veel gebruikers voor de rechter hoeft te slepen. "Dan praat je misschien over 5 procent van de aanbieders. Die steken dan een digitale middelvinger op. Zo van: zie maar dat je me te pakken krijgt’’, zegt een woordvoerder.

[b:8bec1f6370]Afspraak[/b:8bec1f6370]
Brein hoopt met providers een afspraak te kunnen maken waarbij die op verzoek van Brein klanten met illegale bestanden enkele malen waarschuwen en, als dat niet helpt, zelfs afsluiten.[/quote:8bec1f6370]

kijk eens voor de gein [url]http://www.stichtingbrein.nl[/url]

Als je gebruikt maakt van Kazaa of andere proggel kun je je ip niet verbergen, dat is niet mogelijk omdat je een connectie opbouwt. Overigens zie ik het nog niet zover komen dat brein dat ook daadwerkelijk gaat doen, ISP’s moeten meewerken en dat gebeurt niet altijd.

Overigens vraag ik me af hoe brein grootverbruikers wil gaan zoeken. Kazaa is het meest achterhaalde programma wat er bestaat en er is geen grootverbruiker die ik ken die het gebruikt. Er wordt veel meer gebruik gemaakt van IRC of van dedicated ftp sites. Daar lul je je niet zo makkelijk binnen en die mensen krijgen ze niet. Kazaa is wel handig voor wat mp3tjes maar meer ook niet. Same voor eMule of andere p2p programma’s. Ik wens brein veel sterkte met het zoeken van grootverbruikers…

Je hoeft je IP niet te verbergen, zodra je een firewall draait, maakt niet uit hoe slecht, mogen ze niet op je schijf kijken. Als ze dan via het internet weten te achterhalen dat jij bestanden shared, gebeurd dat via een applicatie die een poort heeft geforceerd. Dat ze die kunnen bekijken met een soort gelijk programma is gewoon illeglaa, het is onwettelijk verkegen bewijsmateriaal.

Het maakt niet uit of je een firewall draait of niet, het is altijd illegaal om op je harde schijf te kijken zonder toestemming... Gewoon zorgen dat je niks shared dan is er ook niks aan de hand. Mensen die gelawsuit worden worden dat alleen op het feit dat ze shit sharen, downloaden kunnen ze niet traceren.