Hoe iPhone SDK (beta 7) op PowerPC Mac? [opgelost]

Is er iemand die weet hoe ik de iPhone SDK beta 7 op een PowerPC kan laten werken. Ik lees wel mogelijkheden met eerdere beta versies, maar die kan ik niet toepassen op de laatste versie.

PS. Het is me niet duidelijk of het illegaal is of dat het niet standaard ondersteund wordt. Als dit illegaal is dan mag deze uiteraard op slot.

Werkt dit niet meer dan ? http://3by9.com/85/

Nee, die Aspen packages zitten er niet meer in.

En deze? http://www.tbradford.org/2008/03/iphone-sdk-beta-2-possible-ppc-fix.html [quote:7afe60e64d]This also works for Beta 7 of the iPhone SDK. I did put "ppc7400" in RealArchitectures though instead of "ppc" as I have a PPC G4.

“ppc” defines the G3 architecture, and “ppc7400” the G4 one.[/quote:7afe60e64d]

Hehe, bedankt voor het mee googlen. Deze had ik ook al gevonden/geprobeerd. Maar onder platforms heb ik geen iPhone map.

[quote:2389f464e0="MacSullivan"] Maar onder platforms heb ik geen iPhone map.[/quote:2389f464e0] Nog ééntje dan: http://www.iphoneatlas.com/2008/03/10/surprise-iphone-sdk-also-works-on-powerpc-macs/ en lees ook het commentaar beneden...

Heb je Pacifist al gebruikt?

Ja, maar als ik dat doe met de nieuwste beta, dan krijg ik de AspenSystemComponents.pkg niet te zien. Boven genoemde voorbeelden zijn ook allemaal van maart 2008. :?

[quote:8f19d9241e="MacSullivan"]Boven genoemde voorbeelden zijn ook allemaal van maart 2008. :?[/quote:8f19d9241e] Maar de commentaren zijn recenter. Er zijn mensen die dit met de beta 7 aan de praat hebben gekregen. Heb je echt al deze dingen zelf al geprobeerd?

Ik ben de commentaren wat beter gaan lezen en ik ben nu inderdaad een stap verder. Ik kan nu in xCode kiezen voor een touch applicatie. Ik heb nu alleen nog problemen met compileren, die ook in de commentaren genoemd worden. Als het helemaal lukt laat ik het hier nog even weten.

Het is gelukt, even de stappen (bij elkaar geraapt van verschillende sites en commentaren) die ik gedaan heb:

  • After downloading the iPhone SDK Beta 7, run the installer and let it install what it will let you.
  • Open the “Packages” folder from iPhone SDK disk image, and manually install all of the packages with the “iPhone” preface.
  • After installing all of the iPhone packages, there should be a “Platforms” folder in the root of your hard drive (or where you chose to install them). Move all the contents of this folder to the /Developer/Platforms folder on your hard drive.
  • Once you’ve moved the iPhone platform directories to their appropriate location under /Developer/Platforms, drill into: /Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/
    Library/Xcode/Specifications/
  • In this directory, you will find a file called “iPhone Simulator Architectures.xcspec” Make a backup of it and open the original in your favorite editor
  • You’ll notice in this file that the ‘RealArchitectures’ variable only defines i386 as a valid architecture. I change that to “(i386, ppc)”
    What I did next was essentially steal some of the definitions from the Mac OS X Architectures.xcspec file and added them to the end of the file.

[code:1:36bd78870c]// PowerPC
{ Type = Architecture;
Identifier = ppc;
Name = "PowerPC";
Description = "32-bit PowerPC";
PerArchBuildSettingName = "PowerPC";
ByteOrder = big;
ListInEnum = NO;
SortNumber = 106;
},

// G5 32-bit
{ Type = Architecture;
Identifier = ppc970;
Name = "PowerPC G5 32-bit";
Description = "32-bit PowerPC for G5 processor";
ByteOrder = big;
ListInEnum = NO;
SortNumber = 203;
},[/code:1:36bd78870c]

  • then first build and then Run: "start with performance tool " “activity monitor”
    and you will see your app running on the simulator!

Pieterr, bedankt voor het meedenken.

[quote:2d76687b07="MacSullivan"]Pieterr, bedankt voor het meedenken.[/quote:2d76687b07] Gefeliciteerd! Ik zie je iPhone app straks wel verschijnen als "Tip of the Week" in de iTunes Store ;-)

Haha, als het lukt zullen er weinig (lees geen) mensen wat aan hebben.

[quote:aa165e6962="MacSullivan"]Haha, als het lukt zullen er weinig (lees geen) mensen wat aan hebben.[/quote:aa165e6962] Toch wel minimaal jijzelf mag ik hopen? Of zie je dit alleen als een intellectuele uitdaging? :D

PS Ik ben zelf ook bezig een iPhone / iPod touch applicatie te maken. Ik probeer eerst maar eens chocola te maken van Cocoa…

Ja uiteraard wel voor mezelf. Het is voor [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=117899&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=]dit[/url] project bedoeld.

[quote:eec0a2cfaf="MacSullivan"]Ja uiteraard wel voor mezelf. Het is voor [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=117899&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=]dit[/url] project bedoeld.[/quote:eec0a2cfaf] Poeh! Die posting is mij destijds (Jan 2008) ontglipt. Ziet er ambitieus uit. Ik ga het eens rustig doorlezen, en als ik nog suggesties heb laat ik ze horen. Succes alvast gewenst!