Hoe is het beste om met VLC te exporteren?

Eigenlijk heb ik twee vragen.

Allereerst hoe ik met VLC moet exporteren. Als ik mijn bestand kies, als video codec bijvoorbeeld H264, als audio codec mp3, dan genereert VLC een bestand met de extensie .ts

Dit kan ik dan weer niet openen in andere programma voor bijvoorbeeld video bewerking.
Wat doe ik fout? (Of kan ik niet exporteren naar een formaat die ander programma’s ook kunnen lezen?

Dan heb ik ook nog een andere vraag:
Ik heb een filmpje met de extensie .mpg
Als ik in VLC met appeltje + i de eigenschappen opvraag dan staat er bij stream 0 dat dit de audio is met de codec wma2 en bij stream 1 de video codec, namelijk wma.

Nu snap ik niet waarom een mpg file een wma codec heeft? Kan iemand mij als leek hier meer over vertellen?

Als je een bestand wilt omzetten van een video, dan gaat dit naar video-bewerking.

Ik denk allereerst dat je mpg films beter kunt omzetten met een ander programma zoals MPEG streamclip of ffmpegX.

[quote:1bc0d51215=“G.T.C.”]Nu snap ik niet waarom een mpg file een wma codec heeft? Kan iemand mij als leek hier meer over vertellen?[/quote:1bc0d51215]
VLC noemt vaak de gebruikte codec, dat hoeft niet dezelfde codec te zijn als de film, als het maar werkt. mpeg1 heeft namelijk niet eens een audio-spoor, dus die info klopt eigenlijk nooit bij mpeg1 bestanden.

Ah oke! Op die manier...

Naja, de reden dat ik VLC heb geprobeerd is omdat ik het idee krijg dat het bestand corrupt is. Veel andere programma’s stoppen halverwege met omzetten. Je ziet tijdens het afspelen dan ook een rare fliebel in beeld halverwege. VLC speelt het bestand wel goed af, en doet ook het hele bestand converteren.

Met file juicer heb ik uiteindelijk wel een video bestand uit de output van VLC weten te vissen, maar dan heb ik het zonder geluid.
Ik dacht daarna slim te zijn om met easyWMA het geluidspoor uit het bestand te trekken, maar ook die stort omgeveer halverwege af.

ffmpegX heb ik geprobeerd, maar die stort af als ik wil beginnen met converteren.

MPEG streamclip kende ik nog niet dus die zal ik zeker uitproberen. Dank je.

Toch nog even over VLC: Is het mogelijk om naar normale voor quicktime leesbare bestanden te exporteren, of doet VLC alleen naar zijn eigen formaat exporteren? Dan weet ik of ik VLC beter meteen uit mijn hoofd moet zetten.

VLC kan bij mijn weten wel meerdere formaten maken. VisualHub kan ook met vrij veel overweg.

Het is opgelost.

Voodat ik aan MPEG streamclip ging beginnen heb ik eerst nog een ander programma geprobeerd, genaamd MP4 converter.

Deze heeft de video in zijn geheel kunnen converteren naar H264. Dit keer zat er ook netjes geluid bij na de conversie, alleen liep het niet synchroon met de video. Dit heb ik uiteraard gewoon even in Final Cut recht kunnen breien.

Hoewel dit is opgelost vraag ik me wel nog steeds af hoe ik in VLC dan correct zou moeten converteren. Moet ik iets speciaal bij de voorkeursinstellingen veranderen?
Ongeacht van welke video codec ik kies, converteer VLC iedere keer naar een .ts bestand die Quicktime in ieder geval niet kan afspelen.