Hoe je via iTunes aangeschafte muziek bewaren??

Aangezien ik principieel met het DRM van Apple geen problemen heb, koop ik redelijk wat muziek via de iTunes Musicstore. Ondertussen is dat redelijk opgelopen en wil ik vanwege mijn harde schijfruimte mijn muziek ergens anders naar toe schrijven. Ik heb in dit forum gelezen dat Hymn of JHymn een goede manier is om je muziek "vrij" te krijgen, om dan de AAC direct naar een aantal CD's te kopieren. Hymn/JHymn zou als probleem hebben dat je je muziek soms niet meer kan afspelen op je compu of je iPod door de watermarks (als ik dit goed begrepen heb uit het interview met de maker van JHymn). Dus geprobeerd om die bestanden te bewaren via Backup, maar kreeg toen ook een fout melding. Weet nu niet of dat aan de DRM lag, of iets anders. Wat is volgens jullie de beste methode??

Dank,

W

de m4p bestanden backupen op cd/dvd/andere HD

Meer is niet nodig!

gewoon branden vanuit iTunes en dan vanaf die ceedee later weer importeren? volgs mij was je er dan vanaf...

Heb ik gedaan, gebruik back-up al wat langer, maar kreeg een fout melding. Nam aan dat dat aan de beschermde AAC's lag... Maar volgens jou dus niet en moet dat gewoon kunnen??

W

@ Stinky

Ja, maar ik begreep dat je dan kwaliteits verlies hebt, omdat je vanuit een gecomprimeerde file decomprimeert en weer comprimeert, waarbij elke stap verlies betekent, toch??

W

[quote:58d0bb2dd0="stinky"]gewoon branden vanuit iTunes en dan vanaf die ceedee later weer importeren? volgs mij was je er dan vanaf...[/quote:58d0bb2dd0]

Dan treedt er toch kwaliteitsverlies op denk ik?

Ik kopieer gewoon de iTunes muziek map naar een externe hardisk als backup. Apple zelf raad aan om backups van je gekochte bestanden op deze manier te maken.

[quote:455d1e8d39="Corrado"][quote:455d1e8d39="stinky"]gewoon branden vanuit iTunes en dan vanaf die ceedee later weer importeren? volgs mij was je er dan vanaf...[/quote:455d1e8d39]

Dan treedt er toch kwaliteitsverlies op denk ik?[/quote:455d1e8d39]

je kunt in de itunes voorkeuren ook kiezen op uw cd als Bestand-cd te branden.
dan staan gewoon de files er op en is het geen audio cd.
Geen kwaliteitsverlies dus.

Kijk anders een op de support page van itunes bij apple. Daar staat er wel een onderwerp, hoe backup ik m’n muziek.

wie zoekt die vindt hé

@ tennapel: Tsja de HD moet om financiele redenen nog even wachten;-)

@ boesboes: Je hebt helemaal gelijk!!!

Gevonden, dank voor jullie antwoorden!!

W.

Inderdaad, [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93033]hier[/url] staat zowat alles beschreven!

[quote:b227abe018="Walnuts"] @ boesboes: Je hebt helemaal gelijk!!!

Gevonden, dank voor jullie antwoorden!!

W.[/quote:b227abe018]

ik weet het :wink:
graag gedaan!

[quote:2c8fbe12d8="stinky"]gewoon branden vanuit iTunes en dan vanaf die ceedee later weer importeren? volgens mij was je er dan vanaf...[/quote:2c8fbe12d8]

Begrijp ik het goed : als je de aangekochte nr’s backupt op cd/dvd en je die later terug op de mac zet, dan is de DRM verdwenen?

Alleen als je van de nummers een audio-CD brand, en deze weer importeert als mp3 of aac. Maar verliest ook een stukje van de geluidskwaliteit.