Hoe kan dat, Toast geeft vreemde melding.

Heb een met DVDdecryptyer (in Windows) geripte DVD gedownload. Nu is downloaden in Nederland legaal en dit betreft een zelfs moeilijk in de USA te verkrijgen NTSC muziekDVD dus ik heb daar geen problemen mee. Heb de proefversie van DVD2ONEX2 de film laten krimpen. Vervolgens wil ik 'm branden met Toast, krijg ik gezeur dat de film encrypted is! :cry: Mac the Ripper leest geen VIDEO_TS map dus kan daar ook niks mee veranderen, wat nu? In Nero op de PC branden, dat wordt toch te gek? Ik heb de originele film ook even geopend in Shrink op de PC en daar kwamen geen opmerkingen dat de film is "encrypted". Hoe ga ik nu verder te werk? Als switcher wil je natuurlijk wel álles op de Mac kunnen, nietwaar? :innocent:

Hoe heb je Toast ingesteld ? Als Data of Video DVD ?

Video DVD

Dat moet dus niet. Je moet kiezen voor een Data DVD, met de DVD-rom UDF instelling.

Dan maak je een nieuwe disc aan, en sleep je daar de mappen in.

[quote:2c11a9b041="unSOUND"]Dat moet dus niet. Je moet kiezen voor een Data DVD, met de DVD-rom UDF instelling.

Dan maak je een nieuwe disc aan, en sleep je daar de mappen in.[/quote:2c11a9b041]

Ik zal het proberen, maar het lijkt onlogisch. :?

eventueel DVDbackup gebruiken die haalt de beveiliging er af

[quote:9a89882019="James T. Kirk®"]Ik zal het proberen, maar het lijkt onlogisch. :?[/quote:9a89882019]Je kiest alleen voor Video DVD als Toast het codeerwerk moet doen. Als je dat zelf al gedaan hebt ( in dit geval met DVD2oneX ) hoeft hij alleen de data maar te branden...

The drive reported an error: Sense key = Illegal request, Sense Code= 0x24, invalid field in CDB, en nu?

[quote:d7aad89800="JJmac"]eventueel DVDbackup gebruiken die haalt de beveiliging er af[/quote:d7aad89800]

Ik geloof niet dat er een beveiliging opzit, die zou er allang zijn afgesloopt met DVDDecrypter.
(Ik lees later verder)

Als er een encryptie in zat had DVD2oneX hem al niet gepakt...

Dus wat kan de oorzaak van deze rare meldingen zijn? De files spelen normaal af in M-player... :x

Het kan aan versie 2 van DVD2oneX liggen, bij mij doet die ook nog wel eens raar. Als ik de DVD vervolgens met versie 1 bewerk is er geen vuiltje aan de lucht...

Heb het anders gedaan. Heb de onbewerkte Video_TS map in Toast gesleept en het Toast Titanium laten uitzoeken. Het inkrimpen duurt wel ruim 34 minuten maar gaf een heel behoorlijk resultaat. Daarvóór had ik de file met Nero in Windows gebrand en het bleek dat DVD2OneX2 alléén de 'hoofdfilm' zonder menu en extra's had geript, maar dat vind ik niet handig. Met Shrink wéét je tenminste wat je doet. Moet nog eens goed gaan kijken hoe dat werkt bij DVD2OneX2, hoe je kan kiezen voor alleen de hoofdfilm of ook de extra's. Dit programma is wel een heel stuk sneller dan Toast met z'n krimptool. Wat ik me echter afvraag, dit keer heb ik gewoon de film gebrand mete het maken van een videoDVD d.m.v. het slepen van de Video_TS map en dat gaat prima, dus volgens mij moet een gekrimpte map dat óók doen toch? Ga er nog wel eens mee vogelen, eerst maar eens zien een behoorlijke film op de kop te tikken daarvoor.