Hoe kan ik deze foutmelding in Word oplossen?

Als ik iets in nieuw Word-document probeer te typen, krijg ik de volgende melding: Run-time error '75': Path/File acces error

Als ik dan bij help kijk, krijg ik de verklaring dat de verbinding tussen ‘path’ en ‘filename’ niet mogelijk is, en dat ik waarschijnlijk een niet-toegestane naam voor het document heb gebruikt, of dat ik iets probeer te wijzigen in een ‘read-only’ document.

Aangezien het een nieuw document zonder naam is, is deze melding nogal opmerkelijk. Ik heb Word opnieuw geïnstalleerd en via Schijf-EHBO bevoegdheden hersteld, maar helaas heeft dit niet het gewenste resultaat.

Hulp vragen aan de helpdesk heeft geen zin, want mijn product-ID wordt niet herkend en bovendien verwachten ze dat je eerst OS X opnieuw installeert voordat ze je vraag in behandeling nemen.

Ik heb nog 15GB geheugen, dus het ligt niet aan een te volle schijf.

Wat nu?

Wat gebeurt er als je vóór dat je iets typt, het bestand eerst saved (onder een andere naam) en daarna pas gaat typen? Het zou niet nodig moeten zijn, maar wie weet?

[quote:b3d1f2dc58]want mijn product-ID wordt niet herkend[/quote:b3d1f2dc58]

Hoe kan dat nou weer? Toch geen illegale versie?

Overigens: welke Word (office) versie heb je en welke OS X versie?

Marc.

Nee, nee, ik heb hem keurig gekocht. Het is MS Office 2004 for Mac Professional Edition en op de MS-pagina kun je alleen de Standard Edition selecteren. Ik heb Tiger ( OS X 10.4.5)

Ik heb intussen ook je tip geprobeerd, maar helaas helpt het niet.

- Ik zou de bestandslocaties binnen office eens bekijken: zien of alle paden kloppen (vanuit WORD: menu WORDPreferencesFile locations)

• Is het probleem ook aanwezig bij het openen/bewerken van bestaande documenten?

• heb je bij de herinstallatie alles verwijderd (gezocht met spotight) zodat echt alles was verdwenen? en toen weer office geinstalleerd?

• wat mij niet duidelijk is: is het probleem ineens ontstaan? of heb je dit altijd gehad?

Vage problemen? Hele Office map weggooien en alles uit ~/Library/Preferences/ wat riekt naar Microsoft. Ook normal.dot verwijderen. Waarschijnlijk probeert ~/Documenten/Microsoft User Data/Office 2004 Identities laten staan als je Entourage gebruikt. ~/Documenten/Microsoft User Data/ controleren op zelf toegevoegde extra's zoals scripts

Vervolgens Office herinstalleren vanaf CD en alle updates draaien.