Hoe kan ik DV importeren zonder scenes?

Ik wil mij DV (via fire wire) binnenhalen als één lange film zodat ik die in één keer zonder monteren(wel leuk , maar geen tijd) op DVD kan zetten. Wat is het snelst?

Ik zoek me mottig in de Fora (forums) dus kom niet aan met “[i:9b21b922fd]het stond al ergens, eerst zoekfuntie gebruiken”[/i:9b21b922fd]
De meeste zoek vragen leveren zo langzamerhand 527494452935786 miljoen resultaten op. Ik krijg er een :barbu: van.

importeren in imovie en branden met idvd?

[quote:beb50f6dd3="postman"]importeren in imovie en branden met idvd?[/quote:beb50f6dd3] Ja een simpele vraag en een best eenvoudig antwoord, maarrrrrr.....

Dan krijg 458 losse scenes die dan weer aan elkaar moeten, kost weer processor tijd, ding aan het rekenen, timeline fouten tidens importeren(hoe heet dat ook alweer, synchronisatie ofzo). Halverwege stoppen met importeren enzo. Wil ik niet.
Ik wil gewoon dat ding :apple: aanzetten en kunnen weglopen. Toast aanslingeren [enter] en branden: [b:beb50f6dd3]klaar.[/b:beb50f6dd3]

Kan het nog simpeler?

iDVD kan het in een keer

[quote:18a3f5543a="Meneer Guggenheimer"]iDVD kan het in een keer[/quote:18a3f5543a]

Oh… :o dank je.

het gaat sowieso tijd kosten, want dv moet omgezet worden naar mpeg.

[quote:3a9f584b82="postman"]het gaat sowieso tijd kosten, want dv moet omgezet worden naar mpeg.[/quote:3a9f584b82]

Heb je dan ook last van kwaliteit verlies…?

Toast 6 Titanium Bandje erin, DVD erin. DVD video kiezen en op de rode brandknop drukken.

Een paar uur later (of vele uren later, afhankelijk van de snelheid van de computer) is de DVD klaar.
Het programma doet alles voor je. Camera bediening en omzetten naar MPEG2, DVD stuctuur aanmaken en branden
Je kan er zelfs een menu-tje voor voorbereiden als je wilt.

[quote:a21168a3a8="Donnie Darko"][quote:a21168a3a8="postman"]het gaat sowieso tijd kosten, want dv moet omgezet worden naar mpeg.[/quote:a21168a3a8]

Heb je dan ook last van kwaliteit verlies…?[/quote:a21168a3a8]

Je hebt altijd last van kwaliteitsverlies. Het is een stevige compressie die voor DVD wordt toegepast.
het wordt zeker een factor 3 in data gereduceerd.

Grofweg: 1 uur DV = 14 Gb
DVD = 4,5/4,7 Gb (meestal gaat er maar 4,5 Gb op (waarschijnlijk is de rest foutcorrectie)

[quote:6e6ec5812f="Patrick"][quote:6e6ec5812f="postman"]importeren in imovie en branden met idvd?[/quote:6e6ec5812f] Ja een simpele vraag en een best eenvoudig antwoord, maarrrrrr.....

Dan krijg 458 losse scenes die dan weer aan elkaar moeten, kost weer processor tijd, ding aan het rekenen, timeline fouten tidens importeren(hoe heet dat ook alweer, synchronisatie ofzo). Halverwege stoppen met importeren enzo. Wil ik niet.[/quote:6e6ec5812f]

In dit geval maakt het echter helemaal niets uit. Als je de boel van je tape afhaalt in iMovie kan je gewoon alles selecteren en op de timeline gooien. Dat kost helemaal geen extra rekentijd want hij gaat er dan echt niet een nieuwe file van maken. iMovie schrijft alleen in een klein textbestandje welke fragmenten achterelkaar komen. En zolang je geen effecten gaat toepassen, en dat ging je niet doen, heb je ook geen last van timelinefouten en andere ongein. Daarna op de iDVD knop drukken en branden maar.

Maargoed de beste oplossing zit gewoon in enkel iDVD gebruiken. iDVD heeft namelijk een hele mooie OneStep DVD optie. Kabeltje van je camera er in, op play drukken, en dan rolt na wat wachten er helemaal vanzelf een DVD uit. Edit: ik zie dat meneer Guggenheimer je daar ook al op had gewezen.

ook met toast 6 titanium kan je alles inladen en in de voorkeuren ook aangeven of je 15, 30, 45 min wil inspoelen dit staat in de help file

Importing Video into Toast from a DV Camcorder
After you have connected the DV camcorder to your computer and cued the tape to the point where you want to begin importing, you are ready to begin importing video.
To import video into Toast from a DV camcorder:
• In the Video content area row that displays the DV camcorder, click the Import button.
In real time, the DV camcorder plays back while Toast captures the video to a video file on your hard disk.
When the DV camcorder reaches the end of the tape (or you stop it), Toast stops importing the video, saves the video file, and adds it to the Video content area.