hoe kan ik hdd's controleren (beter dan diskutility)

externe hdd doen lang over om bestanden over te zetten van de ene externe naar de andere voor een bestand van 354 mb doet ie een kwartier over, dit is niet normaal volgens mij , maar volgens disk utility is niks aan de hand met de hdd,s weet iemand een betere freeware die mijn hardeschijven kan nakijken, ik heb hier 400gig aan data die ik aan het verliezen ben, dit is allemaal video, dus moeilijk op dvd te branden (high def) kan iemand mij hiermee helpen, ik wil graag de sectoren enz na laten kijken

Het zijn twee externe schijven? USB of Firewire?

usb , ze lijken normaal te werken maar is niet het geval, ze zijn allebei dedicated voor video, en als ik bijv een imovie bestand opent, gaat ie lang over doen om al de bestanden te laten en eenmaal in imovie gaat ie ook nog eens lang nadenken en schokkerig beelden weergeven, en nog steeds heb ik geen tik of iets gehoord dat ie zou gaan crashen lig toch niet aan mijn osx of wel soms

ik hoop dat het aan mijn os ligt, dat bid ik zelfs want als ik deze 400gig aan video kwijtraakt dan ben ik werkloos

USB en video montage , hmmmmm, ik weet het niet hoor. Diskwarior is een goede app om schijven te controleren, ik hoop voor je dat het allemaal goed komt, succes.

dis-kut-utility!?

:?

Als je kopieert van de ene naar de andere externe HD, doe je dat allemaal via USB? Als beide HD's met USB 2 zijn, maar je hebt ze aangesloten op een usb1-computeraansluiting, dan kan het kloppen dat het traag gaat ;)

Mvg,
Joram

ik heb de laatste powerbook die apple uit heeft gebracht, ik neem aan dat deze gewoon usb 2 heeft of kan ik nu beter een dell kopen

[quote:d2cccc170c="bdox"]usb , ze lijken normaal te werken maar is niet het geval[/quote:d2cccc170c]

Je bent je ervan bewust dat kopiëren van en naar USB-schijven altijd CPU-capaciteit vreet? Hoe zit het met de kopieersnelheid van de interne schijf naar een van de externe USB-schijven of omgekeerd?

[quote:378b1a8d60="bdox"]of kan ik nu beter een dell kopen[/quote:378b1a8d60]

Misschien wel, ja. Want na een paar van zulke lullige opmerkingen zul je hier niet veel reacties meer krijgen. :evil:

by the way usb 2 is sneller dan firewire (480mbps) dus dat scheelt ietjes maar, en die firewire poort heb ik nodig om te previeuwen via me cam naar de tv, maar jah het schiet inderdaad niet meer op

ojah ik heb de volume structure via techtool 4 na laten kijken en er staat hier iets over attributes file not present, hoort deze wel present te zijn.
zou dat misschien de boosdoener zijn

Je kan altijd een dell kopen maar of je daar nou blij van word ;-) .

FW 800 of interene ide schijven is echt goed genoeg om te monteren dat is wat ik bedoel.

[quote:37ac7186d8="bdox"]ojah ik heb de volume structure via techtool 4 na laten kijken en er staat hier iets over attributes file not present, hoort deze wel present te zijn. zou dat misschien de boosdoener zijn[/quote:37ac7186d8]

Als je TechTool 4 hebt, waarom heb je dan nog een ‘betere freeware’ nodig? :?

Anyway: USB2 is alleen sneller dan Firewire 400 als de processor helemaal niks te doen heeft. In de praktijk is Firewire bijna altijd sneller.

omdat techtool de laatste keer een schijf van me zodanig heeft verwaardloost dat er geen structure bestand meer inzat, dus elke keer gebruik ik hem met veel hardkloppingen ik ga trouwens geen dell ofzo kopen , met pc's kan ik niks beginnen

Inderdaad, zoals Esquare aangeeft, in de praktijk is Firewire sneller, maar vooral stabieler. Zodra je systeem iets met andere USB-poorten aan het doen is, klapt de USB-snelheid omlaag.

Om die reden werken de meesten met Firewireschijven. En geloof me, zelfs mijn oude iMacje doet 700 MB in ongeveer twee minuutjes.

@ bdox

USB2 is in bepaalde gevallen sneller dan firewire, maar USB2 kan alleen op maximale snelheid werken indien er 1 usb2 apparaat op de poort is aangeloten.

Indien er een usb1 apparaat in de keten zit dan is is de maximale doorvoersnelheid op de USB2 poort al een stuk lager. Dat heeft te maken hoe de usb harware in elkaar zit en de gemaakte afspraken over het usb protocol. Zitten er meerdere apparaten op dezelfde poort dan wordt de maximale snelheid verdeelt over meerdere apparaten.

Verder is usb cpu afhankelijk, firewire is dat niet.
USB2 kan in theorie net iets sneller zijn als Firewire400, echter Firewire800 is ongeveer al 2 keer zo snel, en Firewire1600 komt ook al om de hoek kijken.

obi

jah dan gaan we het proberen met nieuwe firewire bracket (moet ik maar van de week halen als ik wat geld voor heb)

[quote:9f7fb6236c="Obi"]@ bdox

USB2 is in bepaalde gevallen sneller dan firewire, maar USB2 kan alleen op maximale snelheid werken indien er 1 usb2 apparaat op de poort is aangeloten.

Indien er een usb1 apparaat in de keten zit dan is is de maximale doorvoersnelheid op de USB2 poort al een stuk lager. Dat heeft te maken hoe de usb harware in elkaar zit en de gemaakte afspraken over het usb protocol. Zitten er meerdere apparaten op dezelfde poort dan wordt de maximale snelheid verdeelt over meerdere apparaten.

Verder is usb cpu afhankelijk, firewire is dat niet.
USB2 kan in theorie net iets sneller zijn als Firewire400, echter Firewire800 is ongeveer al 2 keer zo snel, en Firewire1600 komt ook al om de hoek kijken.

obi[/quote:9f7fb6236c]Niet op een Mac !!!

geloof me nou ik heb al tig tests gezien . Op en wintendo okee misschien sneller .

Trouwens ik verdenk apple dat ze expres USB2.0 minder goed ondersteunen, want FireWire is ook hun zaakje :wink:

Hoe je het ook wendt of keert, doe jezelf een lol en ga gewoon niet monteren met USB2. Te onbetrouwbaar.

Na een paar praktijktestjes met een externe HD die USB en FW ondersteunt op mijn iBook G4 bleek zelfs FireWire 400 al meer dan 2x zo snel dan USB2.0.... Een backup van mijn disk gaat met ongeveer een GByte per minuut :lol: