Hoe kan ik mijn AIFF-bestanden Lossless naar iPod Touch exporteren?

Ik heb een iPod Touch 2019 met 258 GB geheugen. Dat is onvoldoende om daarop mijn complete muziekcollectie van 436 GB op kwijt te kunnen. Vrijwel alles in mijn collectie is geript van CD in AIFF. Ik wil dus converteren naar Apple Lossless. Wat is de beste methode? Kan de iPod automatisch de muziek uit mijn collectie converteren van AIFF naar Lossless? Ik heb gekeken in de instellingen van de iPod en van iTunes, maar ik heb zoiets niet kunnen vinden.

Daar zal je je te exporteren AIFF collectie eerst door een Audio converter moeten halen. Er zijn er velen, bijvoorbeeld deze:

Met XLD kan het gratis en snel. Zie mijn bericht hier:

Dus het is niet mogelijk om geautomatiseerd AIFF-bestanden naar mijn iPod Touch te exporteren als Lossless bestanden?

Ik meende een tijd geleden te hebben gelezen dat dit mogelijk was.

Je kunt audio tracks in meerdere formaten op je Mac hebben staan.

Vervolgens maak je een “slimme afspeellijst” die je laat selecteren op audioformaat (en/of bitrate).

Syncen naar je iPod doe je dan alleen vanuit die “slimme afspeellijst”.

Overigens is voor gebruik op een iPod AAC 256Mbps ook prima.

Kort antwoord: nee dat kan niet (automatisch).

Langer antwoord: door de AIFF’s eerst te importeren in iTunes of AppleMusic, worden ze automatisch omgezet in MP3 of in AAC (maar dat zijn geen lossness audio bestanden). Daarna kan je de geimporteerde audio files naar je iPod zetten.

Ben wel een beetje benieuwd met welk output device je iPod is verbonden, om de verschillen te kunnen horen…

Ik dacht dat het ook ogelijk was om muziek in Music.app te importeren als Apple Lossless (en volgens Apple ook)…

Het lijkt in Ventura wel te kunnen… Thx

Ben wel benieuwd naar de bestandsextentie (want .m4a = aac)…

ALAC zit ook in een .m4a container.
Dat staat ook in het door jou gelinke artikel.

Ik ben nu bezig mijn 13.000+ nummers te converteren van AIFF naar Lossless. En inderdaad, ik krijg ze te zien met een m4a-extensie.

Dat is gewoon een container. De inhoud is lossless, [edit] mits de basis natuurlijk ALAC of AIFF is.[/edit]

Nou lossness…? :upside_down_face:

M4A - MPEG-4 audiobestand.

https://hiresedition.com/formats/alac.html