hoe kan ik mijn eMac stiller maken?
als ik mijn eMac uitzet dan denk ik toch weer elke keer, wat is het stil hier opeens en dan kan ik ook weer de vogeltjes buiten horen fluiten.
dit is mijn vraag: hoe kan ik mijn eMac stiller maken zonder ingewikkeld gedoe met bijvoorbeeld de firmware enz?
Staat je emac misschien op een plek waar het geluid sterk tegen een muur of ander hard oppervlak reflecteert?
Staat je emac misschien op een oppervlak dat als klankkast fungeert?
Je kan een stukje stof/tapijt of iets anders zachts achter je emac leggen, dat kan behoorlijk dempen.
Je kan onder je mac een muismat, stukje tapijt of stukje rubber leggen zodat de trillingen van de computer minder goed aan het oppervlak worden doorgegeven.
[quote:d67877be23="menu"]Staat je emac misschien op een plek waar het geluid sterk tegen een muur of ander hard oppervlak reflecteert?
Staat je emac misschien op een oppervlak dat als klankkast fungeert?
Je kan een stukje stof/tapijt of iets anders zachts achter je eMac leggen, dat kan behoorlijk dempen.
Je kan onder je mac een muismat, stukje tapijt of stukje rubber leggen zodat de trillingen van de computer minder goed aan het oppervlak worden doorgegeven.[/quote:d67877be23]
stom dat ik daar niet aan heb gedacht!
alleen ik kan hem niet op een andere plek zetten, want dat is praktisch niet handig.
@passenger: dat kan het niet zijn want de fan maakt geen ratelent geluid of dergelijke, het neigt meer naar een soort luidruchtige maar constante aircoinstallatie.
Bij de eMac staat de ventilator constant aan. Het is inderdaad een opvallend geluid. Het heeft niets met de harde schijf of CD/DVD speler te maken.
Ik weet dat er Mod’s zijn om de ventilator te voorzien van een toerenregelaar, d.m.v. een potmetertje in de kast te bouwen. Je weet toch immers zelf ook wel wanneer de ventilator nodig is en wanneer niet?
[quote:bdf077f444="sypie"]Bij de eMac staat de ventilator constant aan. Het is inderdaad een opvallend geluid. Het heeft niets met de harde schijf of CD/DVD speler te maken.
Ik weet dat er Mod’s zijn om de ventilator te voorzien van een toerenregelaar, d.m.v. een potmetertje in de kast te bouwen. Je weet toch immers zelf ook wel wanneer de ventilator nodig is en wanneer niet?[/quote:bdf077f444]
Dan zou ik toch wel een progje automatisch laten opstarten zodat je altijd je cpu gebruik ziet.
Gokken lijkt me een risico. Je kunt wel zeggen ik draai nu geen idvd rendering maar met buitentemperaturen zoals die van gisteren heb je toch ook rekening te houden.
[quote:775b5ab9c7="Nelis Infra"]En krijgt de machine wel genoeg lucht voor de ventilator?[/quote:775b5ab9c7]
hij krijgt zat lucht, hij staat wel tegen de muur maar er zit toch 10cm speling tussen en dat is genoeg.
het probleem is toch gewon de acuastiek van mijn kamer en mijn bureau.
[quote:775b5ab9c7][quote:775b5ab9c7]
sypie schreef:
Bij de eMac staat de ventilator constant aan. Het is inderdaad een opvallend geluid. Het heeft niets met de harde schijf of CD/DVD speler te maken.
Ik weet dat er Mod’s zijn om de ventilator te voorzien van een toerenregelaar, d.m.v. een potmetertje in de kast te bouwen. Je weet toch immers zelf ook wel wanneer de ventilator nodig is en wanneer niet?[/quote:775b5ab9c7]
Dan zou ik toch wel een progje automatisch laten opstarten zodat je altijd je cpu gebruik ziet.
Gokken lijkt me een risico. Je kunt wel zeggen ik draai nu geen idvd rendering maar met buitentemperaturen zoals die van gisteren heb je toch ook rekening te houden.[/quote:775b5ab9c7]
dat durf ik niet aan hoor, maar dat snappen jullie wel want je weet toch nooit echt zeker wanneer je Mac extra koeling nodigt heeft en wanneer niet?
De 2 luidruchtigste onderdelen van de eMac zijn de harde schijf, en een klein fannetje wat zich diep in de machine bevind. De grote fan is behoorlijk stil. Wat je kunt doen is het systeem op een externe schijf zetten, en de interne schijf uitschakelen. Een nieuwe schijf kopen is een beetje zonde als je ooit naar een nieuwe machine overgaat, een externe kun je gewoon blijven gebruiken...
[quote:4107df5fec="unSOUND"]De 2 luidruchtigste onderdelen van de eMac zijn de harde schijf, en een klein fannetje wat zich diep in de machine bevind. De grote fan is behoorlijk stil. Wat je kunt doen is het systeem op een externe schijf zetten, en de interne schijf uitschakelen. Een nieuwe schijf kopen is een beetje zonde als je ooit naar een nieuwe machine overgaat, een externe kun je gewoon blijven gebruiken...[/quote:4107df5fec]
daar zit wel wat in, want ik had mijn eMac gisteren op de vloer gezet en ook op mijn bed, maar hij bleef veel herie maken dus het verbaast me niets dat het aan de harde schijf kan liggen.
ik ga kijken wat mijn mogelijkheden zijn.