Hoe kan ik PC-Freaks te lijf gaan? - Wie kan mij goede argumenten geven?

Hallo Allemaal,

Voor diegene die het nog niet weten, ik ben dus, zoals vele anderen, van plan, let op nadruk op plan, een iMac G4 800 te gaan kopen. 't Zal waarschijnlijk in februari volgend jaar zijn, omdat dan het weer mogelijk is om een PC project te starten.

Nou, het enigste probleem is dat ik van vele wordt bestookt met de argumenten dat er geen software beschikbaar is voor Apple, en als die er al is, dan moet je er dik voor betalen. Ook een argument is dat je niet kan uitbreiden op een iMac. Ok, dat is zo, maar ik heb het niet nodig. Ook over de grafische kaart en de CPU wordt veel gezegd. Hij zou veel te langzaam zijn en Apple zou veel te veel beloven.

Wie kan mij nu goede argumenten geven om mij enigzins te 'bewapenen' tegen de PC-Freaks?

Groetjes,

Marc.

De meeste software die zowel voor windows beschikbaar is als Apple zijn professionele programma's. Deze zijn altijd prijzig voor een particulier. En ik denk niet dat al die PC-mensen alle adobe apps en macromedia apps op hun PC hebben staan.

Ten tweede is een mac totaal niet langzaam, maar zelfs sneller dan een PC. En zeker een 800 mHz G4. Laat hen is op deze pagina kijken en dan vooral rechts http://www.apple.com/imac/processor.html dat is het grote verschil tussen Apple en Windows

Ten derde ik heb Apple nog nooit iets horen beloven. Ze geven alleen dingen aan die ze ook daadwerkelijk uit gaan brengen.

Maar het gaat er toch niet om dat zij overtuigd zijn maar om jou! Jij wil een mac zij niet! Dus wat dan nog

Piroxo Allereerst kan ik gerust zeggen dat het aantal mhz niet alles over de snelheid van een processor zegt. Het Ram-geheugen is voor zover ik weet gewoon uit te breiden. Software is net als voor Windows overal te krijgen (zij het wel illegaal) En qua hoeveelheid is het inderdaad minder. Maar dat wil niet zeggen dat het minder goed is. Wel is het zo dat de rest van de uitbreidingsmogelijkheden vrij beperkt zijn grafische kaart harde schijf etc. zijn niet makkelijk te vervangen. Verder kan ik nog zeggen dat het OS gewoon fantastisch is ook vergeleken met XP. Zeker doen! :D

en vergeet niet een mac gaat langer mee dan een pc!

[url=http://www.apple.com/nl/smallbusiness/mac_pc/index.html]Apple[/url] geeft zelf aan hoe het kan.

Geen software? Mac OS X draait software voor Mac en UNIX. Dat zijn aardig wat programma's bijelkaar. Voor spellen moet ik toegeven dat Apple nog een beetje achter loopt, maar Apple is hier zeker mee bezig. Quake, Unreal, Blizzard, etc. maken wel al hun spellen voor Mac. Voor software daarentegen loopt Apple zwaar voor, aangezien Apple het voor programmeurs zo makkelijk mogelijk maakt software te schrijven voor de Mac. En dat heeft wel zeker effect.

Daarnaast is het feit dat UNIX (FreeBSD) stabiel is een heel goed argument. Mac OS X is gewoon zwaar stabiel. Vergeet het feit van de gebruiksvriendelijke layout ook niet. (Mac OS X zal per upgrade gebruiksvriendelijker worden, niet moeilijker).

Genoeg?
Adriaan

Beste Marc,

gewoon doen!

In het dagelijks leven verkoop ik (als bijbaan) computers in Utrecht en de vraag die je stelde heb ik sinds de introductie van de nieuwe iMac ontzettend vaak gehad.

Wat het verschil tussen de systemen betreft, vaar op de voorgaande sprekers, ze hebben allen gelijk.

Maar vooral, software voor de Mac is inderdaad wel moeilijker te krijgen dan het, zoals ik dat gekscherend noem, cd'tje van de buurman. Maar daarentegen krijg je bij diezelfde PC meestal minder software en word je als windhoos gebruiker meer of minder gestoord van de fouten die het systeem maakt. OS X heeft dat niet of nauwelijks.

En probeer LimeWire eens, wat nou te weinig software!

Durf over te stappen, het maakt je een stuk gelukkiger!

Ik heb weinig toe te voegen aan de anderen: ze hebben natuurlijk gewoon gelijk! Wil alleen nog even op het door je geplaatste motto reageren:

"Het leven draait niet om hoe je de weg aflegd, het gaat er om of je de eindstreep haalt of niet"[I]

Daar zit 'm nou net de crux: het gaat er wél om hoe je de weg aflegt (en met een Mac gaat dat veel plezieriger). Die eindstreep haal je sowieso. dat is de enige zekerheid die we in dit leven hebben!
:wink:

Hoe haal je een pc gebruiker over om over te stappen naar een mac. Simpel, zet hem/haar er een uurtje achter en hij/zij zal er achter komen dat de mac hem/haar niet in de weg zit maar simpelweg doet wat er gevraagd wordt, de overtuiging ontstaat dan vanzelf (OSX en ms office geinstalleerd helpt hier wel overigens. Het klinkt te simpel voor woorden maar als jarenlang professioneel gebruiker van macs heb ik gemerkt dat dit echt de manier is!

Joost@bravenewlogo.com

het is toch onzin dat een mac langzamer is als een pc!!!!! en die mhz maken niet zo veel uit want ik op internet een filmpje gezien waar je ziet hoe dat werkt en het kwam er op neer dat mhz niet alles uitmaakt. en fuck die pc gebruikers,als je een pc koopt ben je gewoon te dom om de waarheid onder ogen te zien dus laat ze maar. en ten slotte wil jij een imac en zij niet dus jij staat gewoon boven hun! :D

koop gewoon zo'n imac man!!!!!!

Stuur die PC'ers maar eens naar de volgende site :

http://www.apple.com/switch/

Ik weet niet of het totaal onredelijk is dat veel pc gebruikers zeggen dat de apple trager is dan een pc. Dat veel mensen zich blindstaren op de MHZ mythe is uiteraard wel waar. Kijk maar eens naar de AMD Athlon series. De 1700+ XP zou naar verwachting op 1.7 ghz draaien, terwijl deze echter net aan de 1 ghz barriere overschrijdt. Echter las ik laatst een artikel, naar ik geloof in de pcm, waarin ze een dual G4 800 tegenover een AMD 2000+ XP zette. Hier bleek de echter AMD te winnen.

Ik wil zelf overigens ook nog de imac hebben waar je naar refereerd. Ik heb echter nog wel een paar twijfels omtrent de videokaart. Dit omdat ik omdat moment nog de zielige gebruiker ben van een AMD 1700+ XP (draaiend met Darwin overigens) maar wel met een Radeon8500, en ik ben nogal gek op goede graphics. Dus als je dat nou zou kunnen ombouwen, als iemand daar een leuke tip voor heeft graag.

Weet iemand overigens of je een video dvd kunt kopieren op een imac en dan af kunt spelen op je dvd speler??

Ik ben zelf nu al een paar maanden overgestapt en ik vind het echt fantastish! je hebt een pak minder virussen , een supper mooi dising en bijna geen fouten!

de beeldschermen van apple zijn ook 2x zo mooi en helder als die van de gewone.

een apple valt ook bijna niet stil. en als een progamma stil valt blijft de rest gewoon verder werken , niet zoals bij pc dat je dan alle progammas opnieuw moet starten en dat je dat dat betsand dat op die moment aan staat verloren bent.

mischien een nadeel is dat er zo weinig gebruikers zijn en daarom zijn er zo weinig games. omdat de fabrikanten er weinig aan verdienen.maar als je op internet zoekt naar freeware spelletjes dan vind je er toch een heleboel.

verder zou ik het gewoon doen!!
ga er gewoon voor.

[quote:17154643fb="Piroxo"]...het enigste probleem is dat ik van vele wordt bestookt met de argumenten dat er geen software beschikbaar is voor Apple, en als die er al is, dan moet je er dik voor betalen...[/quote:17154643fb]

Wat ze in WERKELIJKHEID zullen bedoelen is dat je PC software makkelijker ILLEGAAL kan krijgen. Zo’n beetje alle professionele pakketten en ook veel shareware is net zo goed beschikbaar voor de Mac. Wat veel Wintendo fanaten echter tegen staat is dat ze niet meer de laatste Office van hun vriendjes kunnen kopieëren. :evil:

Koop je nooit legaal software, dan zijn er zefls voor de Mac genoeg wegen om het op een andere manier te pakken te krijgen, maar daar sta ik (persoonlijk) absoluut niet achter. Blijven we op het legale pad, dan is “beschikbaarheid” echt geen reden om niet voor de Mac te gaan.

Okee, spelletjes zijn wat minder makkelijk te vinden en je moet beter zoeken. Loop je voor de Micro$oft doos iedere speelgoedwinkel (en veel CD shops) binnen voor de laatste spelletjes; voor de Mac zul je iets beter moeten zoeken.

Verder zou ik zeggen; ga voor Mac! Ik ben zelf ook een “switcher”. Vanaf mijn 14e met Micro$oft bezig geweest (ben nu 34) vanaf DOS 2.0. Toen XP op de markt kwam was voor mij de maat vol en ben ik voor de Mac gegaan en heb er nog geen dag spijt van gehad!

Stats en cijfertjes doen mij helemaal niks. Als ik lekkerder kan werken werk ik mooi op mijn Mac. Ik heb m'n Mac bijna een jaar geleden gekocht en het eerste half jaar heb ik m'n Mac en m'n PC allebei nog veel gebruikt. Nu doe ik het al een hele tijd zonder PC en ik mis het ding echt niet.

Ga naar een Mac winkel om eens te kijken of zo’n iMac je bevalt. Je moet geen dingen kopen omdat anderen het beter vinden, kijk gewoon wat je zelf het prettigst vind.

Wat de hardware betreft klopt het natuurlijk wel een beetje dat Apple vaak wat achter loopt, maar soms ook voor (firewire, usb). Die Geforce2 mx die in een imac zit kan eigenlijk niet meer. Ik begrijp ook niet waarom ze er geen Radeon 9000 of 9200 in stoppen, die is zowel beter qua 2d als 3d en toch niet duur.

Wat betreft de processor wordt het ook hoog tijd dat ze over stappen, maar het is zeker niet zo dat dat een apple langzaam is. Eigenlijk werkt alles prima en dat zal zeker te maken hebben met het OS wat niet overdreven zwaar is.

Zelf heb ik ook een imac G4 800 en dat bevalt prima, maar ik moet er bij zeggen dat ik niet veel spelletjes speel. Ook imovie, wat toch best een zwaar programma is, loopt heel soepel en werkt goed.

Verder zit er al veel software bij die imac en is er best veel software beschikbaar, ook gratis, zoals Openoffice, Mozilla, Gimp, ffmpegx, Limewire, MySQL en nog meer.

Hans

ik heb een windows 2k op het werk, en een pb. prive een powermac. de powermac is niet de snelste computer die ik ken (dp 1.25ghz). maar het dce computer en het besturings systeem voelen goed aan. ik heb bovendien geen supersnelle computer nodig.

vergelijk het met auto’s: een benzine auto is sneller dan een diesel, maar een diesel rijdt wel echt een stuk lekkerder, zeker als ie eenmaal warm is.

Waarom zou jij je willen wapenen tegen 'PC Freaks'? Als je een Mac wilt kopen, koop je toch gewoon een Mac? Of vraag je eerst ook al je buren welke schoenen je moet kopen voordat je gaat winkelen? :P

Ik lees hier het stukje [quote:c937659e07]..het enigste probleem is dat ik van vele wordt bestookt met de argumenten dat er geen software beschikbaar is voor Apple, en als die er al is, dan moet je er dik voor betalen...[/quote:c937659e07]

Inderdaad, voor windows is er [b:c937659e07]MEER[/b:c937659e07] software!
Er staat [b:c937659e07]NIET[/b:c937659e07] dat al die software [b:c937659e07]BETER[/b:c937659e07] is!
En wat heb je nou liever? 10 programma’s die half werken of 1 die gewoon goed werkt!

En wat zou je met een Wintendo wel kunnen doen, wat je met een Mac niet zou kunnen?

Mailen? Ja!, Chatten? Ja!, Muziek beluisteren? Ja! Video bewerken? Ja! Internetten? Ja! DVD’s bekijken? Ja! CD’s/DVD’s Branden? Ja! Tekstverwerken? Ja! Spellen spelen? Ja! Wat wil je er nog meer mee gaan doen?

De volgende apple pagina’s laten wel zien wat je er mee kan doen!

http://www.apple.com/nl/macosx/
http://www.apple.com/macosx/applications/
http://www.apple.com/games/features/
http://www.apple.com/nl/ilife/

En ook nog de applestore om NU een Mac aan te schaffen! :wink:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/

Greetz Dennis

[quote:35ed48b431="dennis"]Mailen? Ja!, Chatten? Ja!, Muziek beluisteren? Ja! Video bewerken? Ja! Internetten? Ja! DVD's bekijken? Ja! CD's/DVD's Branden? Ja! Tekstverwerken? Ja! Spellen spelen? Ja! Wat wil je er nog meer mee gaan doen?[/quote:35ed48b431]

En daar komt natuurlijk nog eens bij dat Apple dat allemaal stukken beter samen laat werken. Nummer uit iTunes gebruiken in iMovie? Geen probleem, probeer dat maar eens met populaire Wintendo software. Materiaal uit iMovie doorspelen aan iDVD? Geen probleem voor Apple, moet ik een Wintendo nog zo makkelijk zien doen. Foto’s uit iPhoto gebruiken in je film? Zelde verhaal. En zo zijn er nog tientallen programma’s op de Mac die perfect samenwerken waar je op de Wintendo heel wat moet configureren, knippen en plakken, exporteren en importeren en converteren om software een beetje met elkaar te laten communiceren.