Hoe kan ik ontdekken waar bepaalde toetscombinaties gedefinieerd zijn.
Als ik bijv. CTRL-ALT-W indruk verschijnt er ineens een popup-zoek schermpje met een pulldown menu met “webster” er op.
[img:363f1aa81d]http://img90.imageshack.us/img90/5646/screenshotus0.jpg[/img:363f1aa81d]
Ik heb geen idee waar dit vandaan komt, laat staan dat ik het kan wijzigen.
Dus ben ik op zoek naar een tooltje die alle toetscombinaties laat zien die ik kan gebruiken.
Wie kan me helpen?
Alvast bedankt voor je reactie.
Bedankt voor jullie reacties, maar dat zijn allemaal standaard gedefinieerde toetscombinaties.
En daar had ik uiteraard al gekeken.
Maar daat staat die CTRL-ALT-W niet bij. Blijkbaar is die ooit een keer door e.o.a. programma gedefinieerd.
Als MacOs X kan reageren op bepaalde toetscombinaties, moet het toch ook mogelijk zijn om deze te tonen. Met een programma of met een script of zo?
NB in het subforum waar je dit bericht in hebt geplaatst staat een sticky van UNsound betreffende veel voorkomende vragen. Daar staat in z'n derde post het antwoord. In het vervolg eerst even snuffelen s.v.p.
Sorry ik lees nu dat jouw raag wat verder gaat.
Inmiddels ben ik er achter waar deze CTRL-ALT-W vandaan komt.
Butler heeft standaard "Web Search: Webster" gedefinieerd met deze toetscombinatie.
Maar ook al is het probleem opgelost, dan nog blijft mijn vraag als MacOs X kan reageren op bepaalde toetscombinaties, moet het toch ook mogelijk zijn om deze op de e.o.a. manier te tonen. Met een programma of met een script of zo?
Dat zat vroeger wel in OS-9.... In OS-X kun je alleen de speciale toetscombi's in je systeemvoorkeuren bekijken. Ik denk dat het moeilijker wordt als je de speciale toetscombi's meeneemt die in bepaalde progjes mogelijk zijn.