Hoe kom ik uit de home directory

Sorry hoor maar HOE kom ik uit de home directory.

Ik ken: cd mapje om in mapje te gaan
ik ken: cd … om er weer uit te gaan, een nivo terug.

maar uiteindelijk ben je dan terug in de home directory en ik moet in de root zijn in de map Aplications

Ik zoek al uren maar vind het niet, wie helpt mij…

Ik moet zijn in /Applications/Plone2/Library/Software/Zope273/Zope/bin/
om het script “zpasswd.py” uit te voeren (hoe doe ik dat eigenlijk?
Gewoon “zpasswd.py” typen of “run zpasswd.py” of “open zpasswd.py” of “python zpasswd.py” want het moet door python gebeuren.

Ik vind dit dus vreselijk maar het kan niet anders helaas ;-(

Wat dacht je van cd /Applications/Plone2/Library/Software/Zope273/Zope/bin/ ?

Stapje voor stapje kan ook vanuit je /Users/username directory
cd …
cd …
cd Applications
cd Plone2
etc…

of
cd /
cd Applications/… etc…

Of je tikt "cd" in in de terminal en je sleept dan de folder waar je naartoe wilt navigeren naar het terminal window. je bevindt je dan in het opgegeven pad.

What about the "Finder" :mrgreen:

Gelukt!

Ik weet niet waarom het eerst niet lukte of waarom ik dacht dat het niet lukte.

Volgens mij kwam ik met cd … uiteindelijk niet dieper dan de home map. Nu lukt het wel, als ik het vanuit de home map weer doe kom ik in users en als ik het nog een keer doe zit ik op de root van de schijf.

In ieder geval badankt.

Nu nog mijn problemen met Zope en Plone oplossen. Zijn hier nog Zope cracks?

Frank

Begin eerst maar eens hieraan:

http://www.ee.surrey.ac.uk/Teaching/Unix/ :slight_smile:

Wat wil je met Zope / Plone gaan doen?

Het is wel een goed idee om een boek over Zope door te nemen. Het is wel een enorm groot en powerful systeem. Daardoor is het vooral aan het begin, lastig om je weg te vinden.

[quote:f7511a31ec="epoz"]Wat wil je met Zope / Plone gaan doen?[/quote:f7511a31ec]

Ik draai op mijn iBook een plone site die ik zelf heb gemaakt voor onze ligfiets tourclub. Kijk maar eens op dit adres www.tcdlh.tk en je kunt evt inloggen met de log/pass tester/tester.

Het probleem van deze draad heb ik wel onder de knie maar nieuwe Unix / terminal problemen duiken op. Nu moet ik op OSX de module PIL installeren (Python Image Library) en dat werkt nog steeds niet. Ik probeerde het door het te downloaden en op de goede plaats neer te zetten en ik probeerde het via het programma Fink te compileren maar ik weet eigenlijk niet heel goed wat ik doe en wat waar terecht komt en vooral waarom het het nog niet doet.
Heb jij of heeft iemand anders een idee want de meeste gebruikers van deze programma’s gebruiken Linux en geen Mac en de sumiere handleidingen zijn voor OSX ook niet duidelijk.

Heeft jou naam iets te maken met de WYSIWYG html module EPOZ die ik ook in mijn Plone site heb draaien?

[quote:fe2d95e9bf="Quack"]Begin eerst maar eens hieraan:

http://www.ee.surrey.ac.uk/Teaching/Unix/ :)[/quote:fe2d95e9bf]

Toch blijft het concept beginner op unix altijd erg relatief… Tutorial 7 gaat gelijk in op make files en het builden van source… 8)