ik probeer al een tijdje 4 afleveringen van elk 350 MB op een dvd te krijgen in toast of idvd maar dat lukt me niet echt. Ik kom net wat te kort kan er maar 2 of 3 opzetten hoe kan ik meer film erop krijgen?
Toast 8 biedt onder het options menu diverse mogelijkheden om de compressie aan te passen teneinde ook de 4e aflevering erbij te kunnen proppen. Overigens gaat dit altijd (iets) ten koste van de kwaliteit.
Ook Popcorn biedt de mogelijkheid om een DVD anders te comprimeren.
Je kunt dan eerst een DVD image maken met [command]-D vanuit Toast.
Ik dacht altijd dat de lengte bepalend was. Dus max 2 uur video op een DVD.
Onafhankelijk van de kwaliteit
[quote:eebbf83759="Night"]Toast 8 biedt onder het options menu diverse mogelijkheden om de compressie aan te passen teneinde ook de 4e aflevering erbij te kunnen proppen. Overigens gaat dit altijd (iets) ten koste van de kwaliteit.
Ook Popcorn biedt de mogelijkheid om een DVD anders te comprimeren.
Je kunt dan eerst een DVD image maken met [command]-D vanuit Toast.[/quote:eebbf83759]
jah dat heb ik geprobeerd maar als ik het aanpas wordt het formaat alleen maar groter en als ik automatich zet ddan is het net te groot.
Je zou ook VisualHub kunnen proberen. Deze kan zelfs tot 18 uur (!) op een DVD knallen. Uiteraard wel met een flinke compressie, maar ik gebruik het meestal voor complete series die ik vervolgens toch niet vaak meer kijk :)
Of: Burnagain DVD. Niet gratis, maar wel vrij om te proberen: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25443&vid=408894&mode=info
[quote:2f2a919c51="hobbes2210"]Ik dacht altijd dat de lengte bepalend was. Dus max 2 uur video op een DVD.
Onafhankelijk van de kwaliteit[/quote:2f2a919c51]
dat is helemaal niet waar hoor. wat bvb toast 8 met zijn compressiemogelijkheden bevestigt. Het is altijd een combinatie van kwaliteit en lengte dat bepaalt hoeveel je op een DVD-schijfje krijgt.
[quote:653f2eb294="Lord_spianoman"]dat is helemaal niet waar hoor.[/quote:653f2eb294] Wat iDVD betreft wel, en daar ging de vraag over. iDVD heeft slechts 2 presets qua codering, en met die presets is 2 uur voor een Single-Layer de max.