Hoe krijg ik "Computer" in mijn Dock?

Ik heb de standaard icoontjes die in een Finder venster zichtbaar zijn ook in mijn Dock gezet, vind ik persoonlijk makkelijker. Bij de meesten heb ik dat gedaan door naar het betreffende onderdeel te gaan, dan een nivo omhoog en het dan vanuit het Finder venster in mijn Dock te slepen...

Dit lukt echter niet met “Computer”, omdat ik daar niet verder omhoog kan. [b:4f4e830702]Hoe kan ik “Computer” ook toevoegen aan mijn Dock?[/b:4f4e830702]

Als ik op computer druk dan krijg ik een venstertje te zien en in de titelbalk staat dan dat imac-icoontje. Als ik daarop druk en ingedrukt houdt (voor een paar seconden) dan kan ik hem verslepen. Echter kun je hem alleen in de titelbalk plaatsen! In de dock of (met command-alt) op het bureaublad...HO MAAR!

[img:c53373af5b]http://web.macosx.nl/~boelie/stuff/ibook.jpg[/img:c53373af5b]Als je de informatie opvraagt van de computer, dan kun je zien dat deze eigendom is van system. Veranderen met root-paswoord lukt niet, misschien inloggen onder root en het dan veranderen? Leuk maar daar heb je dus niks aan als gebruiker.

Maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn, net zoals het mogelijk is om je prullenbak op het bureaublad te zetten. Misschien eens gaan knutselen in com.apple.dock.plist :?

Je kunt toch gewoon het icoon van je harddisk vanuit een findervenster naar je dock slepen. Dan is heel je hardisk benaderbaar vanuit het dock. Of is dat niet wat de bedoeling is?

Heb je het dan voor elkaar gekregen?

In 10.2.6 vanuit findervenster, dus niet uit de balk erboven, het hd icoon slepen naar het dock.

Dan heb je idd je hd in de dock, maar niet de computer (command-shift-C). In computer staan namelijk al je hd's, netwerk en removables, begrijp je? :wink:

Het gaat mij er inderdaad om om het icoon "Computer" in mijn Dock te krijgen, niet de harddisk, die staat er namelijk al. Dus dusdanig dat als ik dan op het icoon computer klik (in mijn Dock) dat er een venster opend met daarin de beschikbare harddisks, netwerk-connecties, etc...

Wat je kan doen is een AppleScript maken die Finder de taak geeft om een nieuw scherm te openen. Geef deze AppleScript het "Computer" icoontje en opgelost ;)

[quote:30872cc809="boelie"]...begrijp je?[/quote:30872cc809] Ja, volkomen duidelijk [i:30872cc809]nu[/i:30872cc809]. Ik dacht te simpel. :wink: Volgens mij is 'computer' alleen geen echt directory zoal de rest van de mappen of volume/netwerken binnen 'computer' en kan je die dus niet slepen (alias maken dus). Je kan natuurlijk altijd nog de hardisks en netwerken 1 voor 1 naar het dock slepen. Of je zet een alias van al deze in een map die je 'computer' noemt en sleept deze map naar het dock.

Ja [b:64398d8b6d]dat[/b:64398d8b6d] kan natuurlijk ook! :D Helemaal niet meer aan gedacht!