Hoe krijg ik die iMac grijs?

Van alles wat Apple in de aanbieding heeft vind ik de nieuwe 20 inch iMac het meeste waar voor je geld. Maar ik vind een groot spierwit, oftewel maximaal lichtreflecterend, vlak om een beeldscherm een belediging voor het idee van functioneel ontwerpen. Zoiets hoort matgrijs te zijn. Zou er iets aan te doen zijn? (verven, plakken)

idee? [img:98fafe04f6]http://www.cs.kuleuven.ac.be/~eddy/IMAGES/postit.gif[/img:98fafe04f6]

Kijk eens bij http://www.colorwarepc.com/ Daar verkopen ze computers (ook iMac G5's) in allerlei kleuren, je moet er wel wat extra €€€ voor over hebben.

Wat dacht je van deze kleur: Beige.

Wat erg goed werkt is raamfolie. Dat beschadigt je Mac niet, beschermt het zelfs en is te krijgen in alles wat je maar kan verzinnen tot glas-in-lood aan toe.

Kijk hier maar eens voor wat ideeën:
http://www.deplakplasticsite.nl/

woooooow

colorwarepc.com is best funkie

doe mij maar zon Envy iBook

@ nvgalen ja, inderdaad, is ook zo; had het wel eens gezien. Alles bestaat! @ Karel Willem Een oplossing die geen permanente gevolgen heeft is misschien wel een heel goed idee.

@ anderen.
Dit is voor mij echt een serieus probleem.
Ik heb wel meer bezwaren - (gleuf aan de zijkant, ingebouwde speakers, beperkt verstelbaar, inefficiente koeling) tegen het ontwerp maar dat gaat wel wennen.
Als ik alleen op de voorkant Apple grijs zou kunnen plakken; zou ik dat niet gek vinden.
(hoewel twijfel twijfel)

Zet hem in een omgeving waar flink gerookt en weinig verlucht wordt. Dan krijgt ie na een paar maanden een mooi beige kleurtje.

Overigens, ik vind hem in het wit ongelofelijk mooi.

Ik zou m'n Mac laten logen, laten drogen en daarna naar een autospuiterij brengen voor een mooi mat grijs laagje...

Als je zelf handig bent, je kan toch je iMac zelf uit elkaar halen. Haal je voorkant eraf, dus in feite je midplane eruit, en dan hou je een voorkant met display over. Plak dat goed af, en als je handig bent met een spuitbus, dan is het zo gefixt! :)

Of snij uit grijs karton een passepartout die precies om je beeldscherm past. Vastzetten met dubbelzijdig tape, en klaar is je foeilelijke iMac :lol:

Die Imacs zijn wel erg tof in die kleuren.... al blijf ik toch bij wit als ik hem zou hebben. Mijn pb heeft een super kleur, zou ik niet willen veranderen!!

[quote:10f85a3bb2="sally"]Van alles wat Apple in de aanbieding heeft vind ik de nieuwe 20 inch iMac het meeste waar voor je geld. Maar ik vind een groot spierwit, oftewel maximaal lichtreflecterend, vlak om een beeldscherm een belediging voor het idee van functioneel ontwerpen. Zoiets hoort matgrijs te zijn. Zou er iets aan te doen zijn? (verven, plakken)[/quote:10f85a3bb2]

UHMMMMMMMMMMMMM??? :oops:

[quote:f77d497066="KarelWillem"]Wat erg goed werkt is raamfolie. Dat beschadigt je Mac niet, beschermt het zelfs en is te krijgen in alles wat je maar kan verzinnen tot glas-in-lood aan toe.

Kijk hier maar eens voor wat ideeën:
http://www.deplakplasticsite.nl/[/quote:f77d497066]

Gaan de randjes dan niet loszitten, krijg je van die gerafelde randjes?

[quote:bb5eb14163="Boskabouter"][quote:bb5eb14163="sally"]Van alles wat Apple in de aanbieding heeft vind ik de nieuwe 20 inch iMac het meeste waar voor je geld. Maar ik vind een groot spierwit, oftewel maximaal lichtreflecterend, vlak om een beeldscherm een belediging voor het idee van functioneel ontwerpen. Zoiets hoort matgrijs te zijn. Zou er iets aan te doen zijn? (verven, plakken)[/quote:bb5eb14163]

UHMMMMMMMMMMMMM??? :oops:[/quote:bb5eb14163]

Het is heel simpel: een monitor hoort niet wit te zijn (dat zijn ze dan ook nooit)
Het beeldscherm geeft licht. Wat erom heen zit, geeft liefst zo weinig mogelijk licht. Kleur kun je ook niet gebruiken.
Dat Apple hier eigenwijs is, danken we aan het succes van de iPod.
Design en vormgeving hoort niet gebaseerd te zijn op een apparaat met een andere functie.
Trouwens: een iPodPhoto zou ook niet wit moeten zijn; vooral als mensen buiten op klaarlichte dag elkaar foto’s laten zien, is dat wit hinderlijk.

Nee. Je plakt niet helemaal tot de rand, omdat de iMac daar doorzichtig is. Dat is juist een mooi effect om dat doorzichtige te handhaven.

Als je eerst uit dun karton een malletje op maat maakt en daarmee je folie snijdt kan er bovendien weinig mis gaan. Heb je voor een euro of zes je hele Mac aangepast aan je smaak.

@Sally: De koeling is juist erg efficiënt! Speakers ingebouwd kan een nadeel zijn, maar het is een stuk beter als bij de iMac G4. De beperkte verstelbaarheid is absoluut geen probleem. Hoe vaak verstel jij je Mac?

Srry, maar ik snap het probleem niet echt. Het is nu eenmaal zo. Kzou het zonde vinden van je iMac moest je hem bewerken. Maar jij moet het weten hé.

@Karel Willem, Ik vind ingebouwde stereo speakers erg jaren vijftig. :wink: En ik vind ze zeker niet beter klinken dan die van de g4, maar vind dat ook weer niet zo heel belangrijk. Ik draai heel vaak mijn scherm in de richting van iemand die ik iets wil laten zien.

Is het jullie wel eens opgevallen dat mensen die een cd op een tree leggen, de cd vaker goed vast houden (niet bevingeren) dat mensen die hem in een gleuf steken?

Ik vind het mooi als design over dat soort gebruiks-dingen gaat. (zeker als het Apple design is)

Het zal duidelijk zijn dat het uitgangspunt van dit alles in 1 ontwerp nog altijd niet aan mij besteed is.
Met al dat hinderlijk wit al voornaamste bezwaar. Neemt niet weg, dat alles went, en dat mijn bezwaren best nog eens om kunnen slaan in enthousiasme vanwege de prestaties van 2mhz en de kwaliteit van het 20 i scherm. (ik heb nu 15i 800mhz iMac)
Ik snap best dat mensen het ding mooi vinden en er heel gelukkig mee zijn. Tevreden gebruikers komen in de beste families voor (bijv in mijn familie). Maar mensen die mijn bezwaren niet begrijpen, hebben luie hersens.

[quote:1449925208="sally"][quote:1449925208="Boskabouter"] UHMMMMMMMMMMMMM??????????????? :oops:[/quote:1449925208]

Het is heel simpel: een monitor hoort niet wit te zijn (dat zijn ze dan ook nooit)
Het beeldscherm geeft licht. Wat erom heen zit, geeft liefst zo weinig mogelijk licht. Kleur kun je ook niet gebruiken.
Dat Apple hier eigenwijs is, danken we aan het succes van de iPod.
Design en vormgeving hoort niet gebaseerd te zijn op een apparaat met een andere functie.
Trouwens: een iPodPhoto zou ook niet wit moeten zijn; vooral als mensen buiten op klaarlichte dag elkaar foto’s laten zien, is dat wit hinderlijk.[/quote:1449925208]

Sorry hoor, maar dan heb je je oog toch op een verkeerde Mac laten vallen! Koop dan zo’n powermac, dan kun je lekker ouderwets je cd-tje in een lade leggen?! Begrijp me niet verkeerd, ieder zijn smaak (en ik vind de iMac uitblinken in zowel esthetiek als functionaliteit, dus ben het absoluut niet met je eens), maar je koopt een iMac en zit te klagen over juist de eigenschappen waarom iemand een iMac zou kopen…
:?

Verder is het IMHO onzin dat een monitor niet wit mag zijn, bijna alle pc schermen zijn creme, tegen het wit aan. Alleen Dell komt zo af en toe eens met een zwart geval uit :wink:

Zoiets moet je eigenlijk omkeren als het over functioneel ontwerpen gaat. Het voordeel van een groot optimaal lichtreflecterend vlak om een beeldscherm is..... ??

Maar cenobyte heeft misschien wel gelijk dat ik geen iMac moet kopen.
(ik kan ook een dual 1.8 G5 kopen van dik een jaar oud.)