Hoe krijg ik mail (het apple mail programma hernoemd of gewist?

Hoe krijg ik apple mail uit mijn systeem? ik kan het bestand niet hernoemen, niet wissen en iedere keer als ik via mijn Adobe Account een applicatie wil installeren wordt mail geopend. Ik gebruik al meer dan een jaar Outlook. Al zou ik maar de associatie kunnen aanpassen naar Outlook maar hoe doe ik dat?

Ga naar Systeemvoorkeuren / Internet Accounts / iCloud / en schakel het checkboxje uit bij Mail.

(Zie bijlage).

Dat staat bij mij al uit! Overigens heb ik geen mail meer gekregen van Adobe, Mijn Creative Cloud was niet aangemeld.

Kijk even goed, Bob. iCloud is een andere optie, dan Internetaccounts in Systeemvoorkeuren.

Ja maar bij internetaccounts kom ik dus die app mail niet tegen want daar staan alleen de email accounts zie hieronder:

het lijkt me dat je de afbeeldingen even moet aanpassen.
je strooit nogal met email-adressen.

Gelukkig heeft hij er niet zo veel. En alles bij elkaar zodat het allemaal eenvoudiger samenwerkt. ^

Wat is dat toch met mensen. Zien die dit soort plaatjes en dan denken ze dat ze dit hele lijstje moeten activeren?

@Shmoo: en dat vreemd vinden dat het verkeerd gaat…

Dat was oorspronkelijk ook mijn intentie niet, Ik heb sinds 10 jaar een eigen domein, maar kennelijk zijn er nog steeds een hele hoop bedrijven die om de een of andere debiele reden geen mail kunnen versturen naar eigen domeinen zoals in mijn geval bob apenstaartje walberg punt nl

Overigens merk ik nu dat de internetaccounts die hierboven genoemd zijn helemaal niet van invloed zijn op Outlook, deze zijn alleen voor mail.app kennelijk en kunnen nu dus gewist worden. Ik was altijd in de veronderstelling dat Mac zijn email accounts altijd centraal beheerde. Dus daarmee is ook mijn oorspronkelijke vraag beantwoord (behalve dan dat je mail.app niet kan wissen).

Ik heb bedrijfsmatig ook nog wat domeinen maar die waren al niet zichtbaar in het bovenstaande plaatje. De hotmail accounts had ik indertijd nodig om mijn office account draaiende te krijgen, inmiddels kan je ook gewoon met office365 met je eigen domein werken. Die hotmail accounts heb ik ook niet meer in Outlook staan.

Microsoft is, net als Adobe, heel erg goed in het zich houden aan standaarden die door anderen gezet zijn, dus daar zal het probleem wel niet liggen. Hier meer uitleg :wink:

in de voorkeuren van de mail.app kun je aangeven welke applicatie standaard gebruikt moet worden… (en kun je dus outlook selecteren)
dan moet je dus wel eventjes een account ingesteld hebben voordat je in de mail.app bij die voorkeuren kunt komen, maar dat is bij mijn weten de enige juiste methode.

ps: voorkeuren 1e tab algemeen

MrBelloNLD inderdaad, mij suf gezocht en daar stond het, zag daar dat ik ook nog wat andere email programma’s had staan. Meteen ook opruimen.

Bedankt.