Hoe krijg ik mijn harde schijf geheugen terug?

Hallo,

Ik ben al een lange tijd mijn schijfgeheugen 'kwijt'. Ik heb een iMac uit 2007 met een harde schijf van 250 GB. Op dit moment wordt daarvan 206 GB gebruikt. Ik heb dus ongeveer 43 GB vrij. Dit heb ik verkregen nadat ik de Windows partitie heb verwijderd (in de hoop dat het misschien de oplossing was). Als ik bij gebruikers en andere mappen > toon info kijk kom ik niet verder dan een gebruik van zo'n 50 GB. Ik heb al 'Whatsize' en Omnidisksweeper e.d. gebruikt, maar het is mij niet gelukt de resterende 200 GB terug te vinden. Weet iemand een/de oplossing?

Met vriendelijke groet

Als je kijkt naar de informatie van de harde schijf in de finder, wat is dan de grootte die daar aangeven wordt?
Ik vermoed dat daar de capaciteit (veel) minder is dan 250 GB, omdat met het verwijderen van windows de stap om de Mac partitie te vergroten niet gedaan (of niet gelukt) is.

Dat kan je herstellen in Disk Utiltiy (schijfbeheer in het nederlands)
zie b.v. deze uitleg hoe dat werkt (in het engels) http://macs.about.com/od/applications/ss/diskutilitysize_3.htm

het het programma OmniDiskSweeper kun je zien welke mappen, folders en bestanden er op staan.

Probeer het schijfhulpprogramma ('controleer schijf') eens! Zo heb ik bij mijn macbook air ook een keer de vrije ruimte zien verviervoudigen. Ik had hetzelfde, dat de mappen opgeteld veel minder groot waren dan het totaal.

[quote=Zeekoe url=http://www.onemorething.nl/community/topic/hoe-krijg-ik-mijn-harde-schijf-geheugen-terug#post-2501497 time=1355776195]Dit heb ik verkregen nadat ik de Windows partitie heb verwijderd (in de hoop dat het misschien de oplossing was)[/quote]Hoe groot was die partitie, en hoe heb je die verwijderd ?

Bedankt voor jullie reacties, en sorry voor het late antwoord.

@mjsanders als je bedoelt Macintosh> toon info dan krijg ik

capaciteit: 249,72 GB
beschikbaar: 43,2 GB (eerst was dit 9 GB, voor dat ik Windows heb verwijderd)
gebruikt: 206,51 GB

@Liquid die partitie was zo'n 32 GB, en deze heb ik verwijderd met Bootcamp. Daar kreeg je gewoon de optie om Windows te verwijderen.

@jopie213 dit heb ik meerdere keren geprobeerd maar helaas komt er nog steeds te staan dat de schijf in orde is. Ook de schijfbevoegdheden zijn in orde, maar ik weet niet wat dit inhoudt.