Hoe krijg ik mijn harde schijf in de sluimerstand?

Ik heb in de systeemvoorkeuren aangegeven dat de harde schijf in sluimerstand moet gaan als dat kan (scheelt aanmerkelijk in de herrie) maar hij doet het niet. Of eigenlijk, soms wel en soms niet. Ik wil proberen om de preferences te verwijderen maar kan iemand me vertellen welke dat zijn? Welke plist moet naar de prullenbak?

HD/Users/jenaam/library/preferences/.com.apple.sysprefs..

In OSX zitten je energy prefs samen met die van de systeemprefsā€¦
Smijt ze maar weg, is niet erg!

KOen76

bedoel je de com.apple.systempreferences.plist

inderdaad

Kan je de sluimerstand van externe (e.g. LaCie 120GB FW) ook instellen?

Helaas koen76, het werkt niet. Ik heb ook met Cocktail geprobeerd mijn harde schijf tot rust te brengen, echter zonder het gewenste resultaat.

Hoi HRH

Osx zet ,indien aangevinkt, je hd in sluimerstand waneer het mogelijk is!Dus niet blijvend. Volgens mij kan je niet je hd blijvend in sluimer zetten.

Groet,

Jonnie

Jo jonnie,

dat snap ik dat het niet blijvend is. Echter, tot voor kort sloeg de harde schijf na een tijdje af. Nu blijft-ie de hele nacht doorrazen.

Plaats eens een draad in het Unix forum.Er is een ook een oplossing om iets in terminal in te stellen.De Geeks daar kunnen je het vast vertellen.

"Nu blijft-ie de hele nacht doorrazen."

Dat is idd raar.

Kan het zijn dat je misschien (background) programma's hebt draaien 's nachts die toch af en toe iets op de HD doen?