hoe krijg ik mijn mail weer in Tiger?

ik heb Tiger incl. updates geinstalleerd (schone installatie). Nu was het in Panter zo dat je de mailmap kon kopieren uit je peroonlijke bieb. En die zette ik dan later, na een schone installatie weer terug. Als ik dan mijn mailprogramma weer starte had ik alle postbussen incl. inhoud weer terug.

Als ik dit in Tiger probeer dan krijg ik wel alle postbussen te zien maar er staat aleen niks in…

weet iemand hier een oplossing voor?

dat komt omdat in tiger alle mails niet meer gesorteert zitten 1 een bestand per mailbox. het zit zo dat nu alle mails gewoon in een map komen te staan en iedere mail een apart bestand vormt(waar ook bijlages enzo bijzitten(dat is gemakkelijker voor spotlight om mails te zoeken)) om dit op te lossen moet je (ik heb het nog niet uitgeprobeert want ik heb nog geen tiger..) in mail op archief drukken en daar staat dan: importeer mails. ga naar waar je je mails gezet hebt en selecteert ze en laat mail ze importeren.

veel succes! :slight_smile:

ik ben eruit!, bedankt!

ManNerd, kan je mij uitleggen hoe je er uit bent??

Bij mij wil het maar niet lukken

Ik ga in Mail naar: importeer postbussen, vervolgens geef ik aan dat er uit “mail voor Mac OS X” moet worden geimporteerd en daarna wijs ik de map “Mail” toe als bron (deze staat op een andere schijf in de eigen bibliotheek).

Er blijkt dan een [b:c828843c99]beperkt[/b:c828843c99] aantal mails (van oktober 2004 t/m mei 2005) te zijn geimporteerd.

Je moet [b:5c665a17a3]niet[/b:5c665a17a3] aanwijzen dat het een Mail bestand is, want dan probeert 'ie Mail 2.0 bestanden te importeren. Porbeer het eens met 'Overigen' (meen ik), dan vraagt ie om een mbox bestand en die wijs je dan aan.

Klopt allemaal, maar dan duid mail gewoon een folder genaamd 'Geïmporteerd' aan waar vervolgens al de mails in terecht gekomen zijn. Als ik dan een mail wil lezen dan gaat dit volgens Mail niet omdat de account eerst op 'Online' moet staan om het bericht van de server te kunnen downladen. Maar dat bericht is eeuwen gelden al van die server gehaald en ik heb het enkel willen importeren om het vervolgens te kunnen opvragen. Ik kan die oude account vanwaar ik die mail heb geïmporteerd toch niet terug 'online' zetten, want die bestaat niet meer zoals die bestond in de vorige versie van Mail.

En nu>>>>?

[quote:5b0861ed27="Anthropos"]En nu>>>>?[/quote:5b0861ed27]

Heb dat bericht gisteren nog gehad bij een installatie van Tiger.
Ik kreeg dat toen omdat ik al mail had geïmporteerd van accounts die nog niet (opnieuw) aangemaakt waren.
Je moet dus eerst de account aanmaken en dan pas je oude mail-backup importeren.

Althans, dat was de oplossing bij mij.

Ja, maar het lijkt wel of de extensies verandert zijn enz. Bijvoorbeeld in Mail 2 worden al je mails opgeslagen onder .emlx !? Bestanden die ik in Mail1 niet vind. En blijkbaar vind Mail2 de oude bestanden niet leuk. :moe:

Ben het einde nabij, al mijn mails gone…

Trouwens ik had eerst mijn account aangemaakt en vervolgens pas gaan importeren. Maar dat verandert niets aan de zaak.