Hoe krijg ik ReaulAudio van website op bureaublad?

Ik zou diverse instructie filmpjes waaronder RealAudio en QT filmpjes willen downloaden zodat ik ze voor naslag kan gebruiken.

Heeft iemand een idee?

quicktime pro kan dat wel rechts onder in menutje van filpje en dan opslaan als movie

Een link naar een voorbeeld zou misschien wel handig zijn...

Als het een real-media stream is (.ram) kun je de ram-bestanden (die komen in je downloadfolder) inlezen en dan proberen om de .rm files als daar zondermeer een http:// link naartoe verwijst, te downloaden.

Op Windows, en dus ook in VPC, werkt StreamDown heel goed om dit te fixen. Helaas nog geen gelijkwaardig Mac-alternatief gevonden.

Toch wel. Ik gebruik Audio Hijack voor zulke dingen. Ik weet zo uit m'n hoofd geen link, maar versiontracker zal hem wel hebben. Je kunt geluid uit welk programma dan ook gewoon opnemen terwijl het speelt, en als audio-bestand opslaan. Werkt prima.

Geen andere geluiden tegelijk asfpelen, want die krijg je er denk ik ook bij opgenomen :slight_smile:

[quote:2c0ab4fd72]Ik zou diverse instructie [b:2c0ab4fd72]filmpjes[/b:2c0ab4fd72] waaronder RealAudio en QT filmpjes willen downloaden zodat ik ze voor naslag kan gebruiken. [/quote:2c0ab4fd72]

Alleen geluid lijkt me dus niet voldoende.

Probeer het eens met Mplayer of VLC. Ik heb hiermee al diverse movies gedownload incl. stereo sound. (Werkt oveigens ook met MS WMV of WMA spul)

Lees eerst even de manuals door van beide pakketten voor de benodigde opties die je moet instellen.

Succes!

Oeps. Sorry. Niet goed gelezen...