Hoe kun je Linux draaien op een Mac met Mac OS X?

Ik wil mijn broer graag overtuigen dat hij net zo goed op een Mac kan overstappen. Het antwoord op de vraag hoe je Linux kunt draaien op een Mac met OS X kan mij daarbij helpen.

Alvast bedankt!

ik heb YellowDog Linux gedownload en daar zit een uitgebreide handleiding bij over hoe en wat bij het installeren. Je moet in ieder geval een aparte partitie aanmaken voor de installatie. Verder kan je de instructies op 't scherm volgen. Ik heb het nog niet geinstalleerd omdat ik dan eerst mijn schijf opnieuw moet partitioneren, dus hoe het werkt kan ik je niet vertellen.

ik snap het niet zo.......waarom zou je Linux willen installeren als je een Unix systeem hebt. Linux is toch niets anders dan unix-voor-de-PC? Tenminste ik dacht dat het ooit zo was begonnen. Heeft Linux tegenwoordig meer te bieden dan Unix? Wie weet hier meer over, ik ben serieus benieuwd....

Zeg maar tegen je broer dat Mac OS X op FreeBSD draait. En start voor hem de applicatie "Terminal" (te vinden in hulpprogramma's).

Adriaan

[quote:c0134b2810="Adriaan Mol"]Zeg maar tegen je broer dat Mac OS X op FreeBSD draait. En start voor hem de applicatie "Terminal" (te vinden in hulpprogramma's).

Adriaan[/quote:c0134b2810]
Hee Adriaan,
Waar kunnen we meer info vinden m.b.t. FreeBSD?
Kan je er ook even enkele links bij plaatsen?
Staat op Apple.com meer info hoe e.e.a. opgebouwd cq afgeleid is?

BvD…

Je zou eens hier kunnen beginnen;

<http://developer.apple.com/internet/macosx/intro.html>

of tik eens FreeBSD en MacOSX in op Google…

greetz…