Hoe laag zal de prijs van de G5 dalen?

Ik ben van plan een mac te kopen zodra ik mijn asus laptop in januari heb afbetaald. Het liefste heb ik iets van tussen de 1500 en 2000 euro, en dat zou op dit moment een PowerMac G4 betekenen. Het liefste zou ik natuurlijk een G5 op mijn bureau zien.

Mij vraag dus; Zullen we de G5 binnen een half jaar onder de 2000 euro zien zakken? (de PowerMac G4 zal er ooit eens uit moeten). Wat waren de minimale prijzen toen de G5 er nog niet was?

Ik wil heel graag eens wat nieuws proberen, maar het moet wel betaalbaar blijven (m’n CRT monitor moet eigenlijk ook nog de deur uit). Een iMac zie ik echter niet zo zitten omdat ik wil kunnen uitbreiden.

Gewoon wachten op de G6, dan zakt de prijs van de G5 vanzelf :wink: , maar ff serieus: ik zou wachten tot de eerste productierun van de G5 eruit is. Dan zijn meest de kinderziekten ook verholpen. Wat dat betreft valt de laatste G4 uit de toon met de koelingsproblemen (maar dat was voorspeld).

Het is nu nog moeilijk voor te stellen maar binnen een jaar zullen de eerste G5's tweedehands worden aangeboden. De prijs zal dan ongetwijfeld onder of rond de 2000 euro liggen.

Persoonlijk koop ik mijn Mac’s altijd tweedehands, ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met een tweedehands Mac :slight_smile:

Nog even geduld dus en je kunt voor 2000 euro zeker meesmullen op een G5. Zelf wacht ik er ook op tot ze tweedehands in de ‘aanbieding’ zijn …

Heb voor mijn laatste G5 1903,00 euro incl. BTW moeten betalen. Zal alleen maar goedkoper worden.

[quote:72438ae5f2="jan jansen"]Heb voor mijn laatste G5 1903,00 euro incl. BTW moeten betalen. Zal alleen maar goedkoper worden.[/quote:72438ae5f2]

waar? :roll:

Misschien hier: [www.x-alt.nl]

[img:925eff3228]http://www.x-alt.nl/imagesNederland/buttons_index/g5combodrive.gif[/img:925eff3228]

Prijs is overigens excl. btw, wordt dus rond de 1900 incl. btw

:roll:

zou ik toch minstens voor de g5 1.8 gaan. overigens zijn die nog in de aanbieding bij macrotterdam :wink:

Misschien dat het een leuk idee is om een pricewatch te maken met daarin ook een mogelijkheid om cijfers uit te delen aan de winkels.

Als de volgende serie komt met nog snellere processoren, komen de overjarige modellen vanzelf in de uitverkoop.

Ik koop voortaan alleen nog een overjarig model, want voel me met de huidige voor dik 2200 euro echt bekocht.

Als je kijkt op www.tweedehandsmac.nl zul je zien dat er reeds twee worden aangeboden. Verder zijn er binnenkort vast wel akties te verwachten van macrotterdam met de G5 incombinatie met panther.

Jongens nu effe serieus. Jullie gaan nu toch niet beweren dat de G5 duur is, hij is goedkoper dan toen de G4 uitkwam. En of de prijzen gaan zakken van de nieuwe toestellen, keep on dreaming, zou ik zo zeggen ik vindt de prijzen nu al bodem! Vergeet niet wat je er voor krijgt!

Het is Idd interresanter om te wachten op de 2de hands als je dan toch minder wilt uitgeven. En dat zal tamelijk snel zijn, want de verwachtingen zijn dat ze in 1 jaar tijd aan een dual 3 gigahertz zullen zitten!! 8)

Ach ik blijf denk ik voorlopig bij mijn imac g4, met panther vind ik dit enorm soepel draaien. En zeker omdat de waarde van mijn imac in mijn optiek veel te snel gedaald is. Dus ik krijg er niet genoeg voor terug om een g5 te kopen. :oops: Maar je hebt gelijk, hij is niet bepaald duur. Enkel het vervolg proces wel. Als je er een beetje geheugen in wilt, en durft het niet aan om zelf in te bouwen, neem je waarschijnlijk toch die van apple, dat kost je klauwen met geld. Daarna nog een leuke apple monitor erop, en je zit snel te praten over bedragen van 3500€ ex. btw. I.M.O. is dat vrij veel geld. Ik zeg niet dat hij het niet waard is, maar ik vraag me soms wel af, of de mensen die zo'n ding hebben staan het altijd wel waard zijn. Iemand die zijn powermac g5 enkel voor het internetten gebruikt en af en toe een filmpje ript, vind ik niet echt een G5 waard. Dat kun je m.i. ook op een G3-500 :innocent:

Uiteraard ben ik wel geneigd om de G5 te kopen… want het is een geniaal stukje techniek./ maar het geld he. En op de tweedehandsmarkt vraagt men er ook nog 2200 euro voor. m.i. te duur voor een g5 1.6 als hij tweedehands is. Lijkt mij een prijs van 1900 meer toepasselijk.