Ik wil uiteindelijk ook een mac met superdrive kopen! Ik zag dat een Powerbook een DVD brand met 4 speed. Hoe lang duurt het dan om een 4GB dvd schijfje vol te schrijven?
Een ouwe 4 speed cd-brander zou daar 2 a 3 uur overdoen! Lijkt me niet meer van deze tijd.
Ik had deze vraag eerder verwacht maar de zoek functie liet niks zien…
Bedenk dat de meeste tijd gaat ztten in het coderen (comprimeren van video naar MPEG2)
Als dat een halve etmaal duurt dan kijk je niet meer op een half uurtje meer of minder voor het branden.
In mijn geval zal het hoofdzakelijk data zijn (psd bestanden). Maar uit je antwoord blijkt dat het inderdaad lang duurt! Niet echt intressant zo'n dvd brander als je maar 1 werkstation hebt.
wanneer je een data dvd brandt op 4 speed dan duurt dat minder 10 minuten, de snelheden zijn voor het branden van een dvd anders dan voor een cd. Ik brand zelf op 1x snelheid met mijn powerbook en dan duurt het branden van een dvd minder dan 40 minuten. let wel een data dvd. waar de vorige het over had was een video dvd maar daar is ook tijd voor renderen en muxen nodig.
Bij mij duurt het branden van een DVD-tje ongeveer een kwartiertje. Ik heb een iMac G5 met een 4 x DVD brander. Als je video brand waarbij de bestanden nog naar MPEG2 geconverteerd moeten worden, neemt het rekenen wel heel veel tijd in beslag. Als je rechtstreeks een VIDEO_TS map brandt, duurt het ook gewoon een kwartiertje. Die bestanden staan dan al in MPEG2.
Bedankt! Het is me helemaal duidelijk. Alleen het verschil tussen 4 speed cd-brander en een 4 speed dvd brander:
Als ik met mijn auto 120 km/u rij en iemand anders met een ander merk auto ook 120 km/u dan rijden we allebei 120 km/u :?
Ik heb een 2 x DVD brander in m'n Powerbook en voor een volle DVD met 4,3 G data duurt het branden op zich op de kop af een half uur. Bedenk wel dat als je dit met de Finder doet het kopiëren naar het disk image dat vervolgens gebrand gaat worden langer dan dit duurt, en dat-ie ook graag wil controleren of alles gelukt is. Praktisch ben ik dus al gauw 2 uur bezig.
De Apple Superdrive 107D in mijn G5 doet het bij mij niet beter dan de Pioneer 107 die ik bij OWC gekocht heb en in mijn oude G4 Beige gestoken heb. Integendeel, deze laatste brandt zelfs schijven die de andere niet aankan.
Als je op een oude computer een DVD-brander wil gebruiken, zorg dan wel voor voldoende schijfruimte en geheugen.
[quote:ddfa3a6c6c]Als ik met mijn auto 120 km/u rij en iemand anders met een
ander merk auto ook 120 km/u dan rijden we allebei 120 km/u[/quote:ddfa3a6c6c]
zes keer zo snel als een fiets en
acht keer zo langzaam als een vliegtuig
------------------------------
op een iPod met 3.590.152.192 bytes vrij
past nog zo’n beetje 3,34 GB muziek…
hoeveel noten zijn dat? eh, minuten bedoel ik.[size=9:ddfa3a6c6c][/size:ddfa3a6c6c]