hoe maak ik deel van site alleen toegankelijk voor leden?

hallo allemaal ik heb een site voor de drumfanfare gemaakt. Ik maak gebruik van dreamweaver (tot mijn grote genoegen, het voldoet wat mij betreft ruimschoots aan mijn eisen) maar nu heb ik het volgende waarvan ik niet goed weet hoe te beginnen. ik wil een speciaal stukje voor de leden maken: toegankelijkheid alleen voor hen, die zich aangemeld hebben en een wachtwoord hebben en zijn goedgekeurd door de webmaster (c'est moi, oui :)). Er valt op de webserver weinig te doen met cgi scripts - een uitstekend gastenboek als bijv kisgb of gbphp kan er al niet op draaien omdat er geen mySQL is of omdat er dan allerlei fratsen t.a.v. beveiliging moeten worden ingesteld waar ik niet bij kan (of niet tot mijn beschikking staat). Het gastenboek heb ik dan ook extern moeten aanmaken. Ook een forum is al lastig op te zetten. Terug naar mijn vraag: wie kan mij op het juiste spoor zetten? Voorbeelden? Ideeen? De site vind je hier: http://gracia.isookleuk.nl groet

Els
www.elsruiters.nl
:slight_smile:

klopt het dat je ben www.trido.nl zit

zo ja dan is het wel mogelijk om via een php script makkelijk een inlog systeem maken
php werkt namelijk wel op jou website

dit kan dan wel niet in een mysql database maar je kan dit wel via een tekst bestand doen en die gebruiken als een database

ik doe dit zelf ook eens niet de beste manier maar het kan

[quote:fd3e05ce08="dennie"]klopt het dat je ben www.trido.nl zit

zo ja dan is het wel mogelijk om via een php script makkelijk een inlog systeem maken
php werkt namelijk wel op jou website

dit kan dan wel niet in een mysql database maar je kan dit wel via een tekst bestand doen en die gebruiken als een database

ik doe dit zelf ook eens niet de beste manier maar het kan[/quote:fd3e05ce08]

Trido zegt me niks. Ik heb de ‘isookleuk’ aangeleverd gekregen via via, het draait bij iemand thuis. En php werkt wel, dat weet ik, maar een aantal dingen niet.
Ik weet helemaal niks van php scripting en of databases en tekstbestanden.
Bedankt in ieder geval voor de reactie.
E.