Hoe maak ik een diavoorstelling met overvloei effect ?

Ik zou graag op een website een reeks foto's plaatsen die automatisch overvloeien. Als men klikt op een foto opent in een nieuw window een diavoorstelling (liefst met geluid) en zonder navigatieknoppen.

Ben wat gaan kijken naar beschikbare scripts op het web, wel veel effecten gevonden maar geen overvloeien gezien. Mischien toch slecht gekeken :?
Kent iemand zo een script ?

Ik heb het nu gedaan via een omweg. Eerst een diavoorstelling in iPhoto, hiervan geëxporteerd als een QuickTime mov bestand gemaakt en dan met Sorenson Squeeze hiervan een Flash swf gemaakt. Beeldkwaliteit is goed maar geluid hapert (ik gebruik stich). Is er een simpeler manier ?

Bedankt alvast voor je reactie.

je geluid apart zetten?

[quote:58377dd4a9]je geluid apart zetten?[/quote:58377dd4a9] Is eventueel een optie voor het haperend geluid.

Maar bestaat er een script of programmaatje om diapresentaties te maken met overvloei?
Of kan het met een aantal foto’s in een map op de server + scriptje en dan hopla -> de foto’s worden getoond in overvloei ?

Of is dat wishfull thinking :stuck_out_tongue:

Waarom doe je dat dan niet gewoon in iMovie? Je databestanden heb je al omgevormd tot beeldbestanden. Importeren in iMovie en je doet het zoals je wilt. Dan converteren naar de gewenste QT en hoppa.

Via QuickTime kan het uiteraard. :D

Maar wat ik me afvraag is of het ook zou kunnen met een map op de server te plaatsen met daarin een aantal foto’s. En vanaf dan automatische weergave op website. Gooi ik meer foto’s in de map, dan duurt de voorstelling langer… Zo kan ik iedere dag andere foto’s oploaden zonder daarom met andere programma’s aan de slag te hoeven. En tijdens de presentatie worden de foto’s uit de map gebruikt.

Zou ook simpel zijn voor anderen (niet techneuten) om te uploaden…

Maar of dàt kan ??? :?

Misschien niet direct wat je zoekt (vanwege de navigatie), maar goed: http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/

Succes!