hoe maak ik een qtvr filmpje

ik zou graag een qtvr filmpje maken van een gerenderd object om langs alle kanten te bekijken. heb al redelijk wat op google gekeken maar raak er niet goed wijs uit. iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? alvast bedankt.

groetjes,

luke

als je op versiontracker zoekt op qtvr komen er een aantal opties, waaronder ook een simpel freeware programma

Om te beginnen moet je eerst de QuickTime VR Authoring Studio sotfware hebben ( draait alleen onder Classic), of inderdaad het met freeware proberen, daar heb ik verder geen ervaring mee. De Authoring software werkt verder zoals alle Apple produkten, zéér makkelijk.

Je laad de foto`s in en die kun je dan aan elkaar laten zetten, evt. corigeren en dan laat je het filmpje maken, easy as that…

bij veel 3d programma's zou er al een QTVR optie in de rendersettings moeten zitten.

Het 3d programma laat dan ahw de camera 360 graden om het object heen draaien en genereert zo bijvoorbeeld 36 frames die in een qtvr.mov gebakken worden.
Hieraan kunen nog meer reeksen toegevoegd worden, een aantal graden boven en/of onder de “evenaar”

Volgens mij kan QTpro ook een imagereeks exporteren als qtvr.

ik heb even een testje gedaan, http://www.awi.dds.nl/popje/popje.mov gerenderd vanuit cinema 4D