Hoe maak ik een (s)vcd van een imovie project?

Hoi,

Als hierboven eigenlijk:-)
Ik heb een project gemaakt. Ik heb panther (iLIFE 4) met Toast 6.
Ik heb het wel geprobeerd in toast het. mov file te zetten (is maar een file van 18 k) maar ik krijg een cdtje die input and uotput errors vertoont??? Hij is wel heel erg lang met renderen bezig geweest dus ik dacht dat het goed was:-(

Ik hoop dat iemand een goede tip heeft!

Alvast bedankt!

-exporteer de film door bestand -> 'delen' te selecteren -kies voor Quicktime -Kies voor aangepaste instellingen (ik weet niet precies hoe dat in Ned.versie heet, ik gebruik Engels - Kies bij export voor: 'Film naar Quicktime movie' - Kies hier bij opties voor: (video) DV - PAL en 'beste kwaliteit' (geluid) Stereo - 16 bits - Kies bij size: current size - Sla de film onder een zelf te bepalen naam op

Sleep na voltooiing van de export de film naar Toast en kies daar voor VCD. Dit recept levert (zonder behulp van andere programma’s) het beste resultaat. Kies bij het ‘delen’ NIET voor Volledige Kwaliteit DV, maar kies bovenstaande weg.

succes

Hankie

[quote:2e8725a731="hankie"]-exporteer de film door bestand -> 'delen' te selecteren -kies voor Quicktime -Kies voor aangepaste instellingen (ik weet niet precies hoe dat in Ned.versie heet, ik gebruik Engels - Kies bij export voor: 'Film naar Quicktime movie' - Kies hier bij opties voor: (video) DV - PAL en 'beste kwaliteit' (geluid) Stereo - 16 bits - Kies bij size: current size - Sla de film onder een zelf te bepalen naam op

Sleep na voltooiing de ge-exporteerde film naar Toast en kies daar voor VCD. Dit recept levert (zonder behulp van andere programma’s) het beste resultaat. Kies bij het ‘delen’ NIET voor Volledige Kwaliteit DV, maar kies bovenstaande weg.

succes

Hankie[/quote:2e8725a731]

je kunt het bestand ook omzetten met vcd gear naar een cue/bin file. dit brand je vervolgens met toast.

[quote:bcc5703f1c="maxout"]je kunt het bestand ook omzetten met vcd gear naar een cue/bin file. dit brand je vervolgens met toast.[/quote:bcc5703f1c]

Eerst dan maar eens een cursusje unix… neen, dank u:-)
Joh, daar kom ik niet uit.

[quote:60d36147e6="hankie"]-exporteer de film door bestand -> 'delen' te selecteren -kies voor Quicktime -Kies voor aangepaste instellingen (ik weet niet precies hoe dat in Ned.versie heet, ik gebruik Engels - Kies bij export voor: 'Film naar Quicktime movie' - Kies hier bij opties voor: (video) DV - PAL en 'beste kwaliteit' (geluid) Stereo - 16 bits - Kies bij size: current size - Sla de film onder een zelf te bepalen naam op

Sleep na voltooiing van de export de film naar Toast en kies daar voor VCD. Dit recept levert (zonder behulp van andere programma’s) het beste resultaat. Kies bij het ‘delen’ NIET voor Volledige Kwaliteit DV, maar kies bovenstaande weg.

succes

Hankie[/quote:60d36147e6]

ten eerste: Bedankt!
Welnu: Ik heb dat project.mov file in QT gesleept eerder. Dat was maar 100 Kb. Toen hetzelfde als dat jij hier beschrijft gedaan. Dat grote gerenderde project.mov naar toast gesleept en svcd gekozen. Normaal (ik heb dat namelijk ooit in een grijs verleden nog eens gedaan) krijg je dan een cd met de volgende files:
mpeg
segment
svcd
Dan zou ik toch het mpg file moeten kunnen spelen in QT?
Maar daar krijg ik input/output errors…
Ik zal het anders nog wel eens een keer proberen en het zooitje renderen vanuit jouw methode. Ik laat het weten.

Bijdeweg: Ik heb ook een engelse panter hier!